twarr Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 heisann.. ja, nå har endelig adsl linjen oppe og går, med en linjelengde på 3200 meter og 1500/512. dette er da en gledelig nyhet, da jeg bor "på bygda"... Uansett, jeg vil at alle pc'ene i huset skal dele linjen... Det jeg har: * ZyXEL PRESTIGE 600 SERIES (adsl router) * En stasjonær med nettverkskort * En stasjonær som skal ha trådløst nettverkskort * En bærbar som skal ha trådløst nettverk, denne skal flyttes rundt om i hele huset. * (denne er bare som et ekstra pluss visst det går ann) en xbox som også må ha en trådløs løsning. Min stasjonære med vanlig nettverskort vil jeg plugge direkte i det trådløse utstyret med kabel, de andre skal være trådløst. Det er primært til deling av ADSL-linjen, men det blir noe, ikke mye filoverføring. Utstyr jeg har sett på: 3Com OC Wireless Gateway kit 54Mbps Det jeg lurer på: Er dette settet bra? gir den bra hastighet, og hvor langt rekker det? I dette sette følger det bare et Pcmcia kort med, så jeg må jo ha et kort til den stasjonære også. Hvilket? Går det ann med en løsning til xbox'en? Jeg har hørt at trådløst utstyr bør være av samme merke forresten.... Slik står pc'ene plassert: den stasjonære med vanlig nettverkskort: 1. etasje den stasjonære som skal ha trådløst nettverkskort: 1. etasje xbox: kjelleren bærbare: overalt i huset.. Hadde vært supert om jeg kunne fått hjelp raskt, da jeg skal bestille i dag På forhånd takk! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 du trenger vel flere pc-kort siden pakken kun inneholer ett kort? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 pakken inneholder et pcmcia kort, som jeg kan bruke på den bærbare. den ene stasjonære kobler jeg direkte til basestasjonen med en kabel. det jeg da trenger, er et kort til stasjonære nr. 2 og evt. xbox..... noen tips? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Eller hva med at jeg kjøper 2 stk av 3Com OC Wireless Gateway kit 54Mbps ? funker det? diverse, en til begge de 2 stasjonære, og 1 til den bærbare... vil det funke? fær de 2 basestasjonene tilkobling til hverandre? diverse, basestasjon nr. 1 har stasjonær nr. 2 + adsl linje tilkoblet, og den bærbare (trådløst pcmcia) og stasjonær nr. 2 har også en basestasjon, men vil den bli koblet til basestasjon nr. 1? Please help! skal bestille i dag på forhånd takk.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 heisann.. ja, nå har endelig adsl linjen oppe og går, med en linjelengde på 3200 meter og 1500/512. dette er da en gledelig nyhet, da jeg bor "på bygda"... Uansett, jeg vil at alle pc'ene i huset skal dele linjen... Kjøp et 3com USB-WLAN of koble på den stasjonære, to routere kan du glemme. Den 3com-USN er 11b men det fungerer utmerket til den bruken du skisserer, dog må du ha win98SE eller bedre skal du bruke den. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har lite greie på trådløst nettverk men du kan lese denne testen fra pcro. http://www.pcpro.no/Produkttester/Test_trådløstnettverk.htm Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 hvorfor går det ikke med 2 routere? får de ikke kontakt? det vil ikke fungere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 hvorfor går det ikke med 2 routere? får de ikke kontakt? det vil ikke fungere? De er ikke laget for og fungere som en bridge, og det er vel uansett billigere og kjøpe den USB-saken enn to sett? Og nei det vil ikke fungere med mindre du trekker kabler mellom dem. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 hvorfor går det ikke med 2 routere? får de ikke kontakt? det vil ikke fungere? De er ikke laget for og fungere som en bridge, og det er vel uansett billigere og kjøpe den USB-saken enn to sett? Og nei det vil ikke fungere med mindre du trekker kabler mellom dem. jeg så på denne: 3Com 11a/b/g Wireless PCI Card og da koster den 800 kroner, og en basestasjon + pcmcia kort koster 1100, altså 300 kroner mer så får du 2 basestasjoner og et pcmcia kort med..... men, det er altså ingen mulig måte å sette det opp da.. da får jeg kjøpe 1 basestasjon, usb kortet, og hva skal jeg kjøpe til xbox'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå