Endre Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Prescott på 4644 MHz med fasekjøling: http://www.muropaketti.com/sampsa/prescott/spi1m_4644.gif Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Sett en P4E 3.2 under Nitrogen, da skal du få se MHz!! Hva med en 333mhz P2 på flytende nirogen? oioioi... det kunne vært artig:P Hvis vi da ser på det prosentvis i forhold til 3200 mhz på 5250mhz. 3200 * 100 / 5250 = ca 61% overklokk vi får da følgende formel 333 * 100 / 61 = ca 546mhz wow? Ps, rett meg hvis jeg tar feil her, er søndag jo Det blir vel mer riktig å kalkulere prosentvis overklokking ut fra differansen mellom gammel verdi og ny verdi, dvs. (2050 * 100) / 3200 = ~64.1%. Dermed er det bare å gange 333MHz med 1.641, og vips, så hadde det blitt ~546.5MHz. Eller man kunne gjort det så enkelt som å dele 5250 på 3200, og gange 333 med forholdstallet man fikk (noe som også ville gitt ~546.5). Svaret ditt var nesten riktig, men tankegangen var nok dessverre helt feil ;/ Det kan så være, tanken ved innlegget (som er tilnærmet lik riktig i forhold til overklokking) var å gi en pekepinn på at man ikke når sinnsyke hastigheter med en gammel P2 333mhz bare fordi de har kommet til over 5Ghz med en 3.2Ghz. For det er ikke varmen som stopper da, det er cpu/hovedkort/minne og ikke minst alle pci delene man finner på et gammelt P2 hk (ingen agp/pci lås) som går dukken pga en villt høy fsb. Nå er jeg dog litt usikker på når Intel skrudde på mp sperren på P2 prosessorene sine. men man må uansett ha en veldig høy mp samt enda høyere fsb for å oppnå en brukbar klokkehastighet for dagens normale applikasjoner Og når da hovedkortet må kanskje ha en mulighet til å kjøre 2-3 ganger høyere spenning på cpu enn vanlig på en så gammel cpu. For det er jo sånne uttalelser som jeg siterte i min første post som er på ville veier. Om ikke lenge kan man kanskje klokke en P5/P6 opp til 10Ghz med nitrogen, men det betyr ikke at en på 3.2 går like langt bare fordi det enda er flytende nitrogen, og du har mange minusgrader å gå på Håper jeg formulerte alt riktig nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå