whom Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Vet ikke om det er kommet opp tidligere, men reagerte litt på hvordan du ranker mitt GF2 (på nåværende maskin) i forhold til GF4 mx... flere kort i GF2 serien er bedre en noen GF4 mx! Lenke til kommentar
schwami Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg ser på skjermkorttabellen at noen kort har 8x1 pipelines, noen har 4x2 pipelines osv. Hva betyr tallet etter "x"? Man kan jo bli forledet til å tro at 8x1 og 4x2 skulle gi samme ytelse. Kanskje noe som kan bli forklart i skjermguiden. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Fin fin guide! Men jeg lurer på om det går an å låse opp pipelines på A-open 6800LE? Meget mulig dette har vert tatt opp før, men jeg gidder ikke å lese igjenom alt dette... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Det er en tråd her. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...11841&hl=6800le Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det er en tråd her. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...11841&hl=6800le Aha! Har sett den før, men jeg trudde ikke det fungerte på dette skjermkortet. Men det sto jo; for 6800 serien. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Innenfor rimelighetens grenser det det ingenting som heter overkill. Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kjempe bra guide, akkurat det jeg trengte Blir nok et 6600 GT på meg ja Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg ser på skjermkorttabellen at noen kort har 8x1 pipelines, noen har 4x2 pipelines osv. Hva betyr tallet etter "x"? Man kan jo bli forledet til å tro at 8x1 og 4x2 skulle gi samme ytelse. Kanskje noe som kan bli forklart i skjermguiden. Vel, siden jeg har laget skjermkorttabellen kan kanskje jeg svare på dette. Det første tallet i "8x1" er antall pixler som prosesserer per klokkesyklus (i GPUen). Det andre tallet er antall texturer som prosesseres. Etter som det i hovedsak er pixelprossesseringen som har noe å si for ytelsen, blir "4x2"-løsninger av mange sett på som litt "juks", for å på en måte emulere 8 pipelines. Det er i hovedsak nVidia-kort som har benyttet denne løsningen, på endel FX-kort Da ofte kamuflert som en 8x1 løsning. Det vil si at kortene i de fleste situasjoner, som f.eks. Z-rendering, Stencil-operasjoner, Tekstur-operasjoner og Shader-operasjoner kjører med 8 pipelines, mens farge + z piksel rendering gjøres på sin side med 4 operasjoner per klokke. Det kan også nevnes at sistnevnte er den mest brukte renderingen i dagens spill. --------------------------------------------------------------------- Keep up the good work Zythius, guiden blir bedre og bedre! --------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det her var en dritbra guide Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg kom på en ting til du kan sette i denne guiden: TV-utgang. Det er mange som lurer på dette emd S-video vs. composite og noen får sort-hvitt bilde på skjermen. Dette er spørsmål som går igjen og som er relatert til skjermkort. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Det kan jeg se på. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Angående Oppdateringsfrekvens.. Det sto på 60 hz. Og du mente at man skulle laste ned et program RefreshForce . Jeg gikk inn på skjerminnstillinger i windows og satt den til 75 hz jeg. Trenger vel ikke å gjøre det noe annerledes ? Lenke til kommentar
PiiPP Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Unnskyld, men er ikke vanlig 6800 litt bedre enn 6600 GT? Tror du har missa en del.. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Unnskyld, men er ikke vanlig 6800 litt bedre enn 6600 GT? Tror du har missa en del.. Har jeg ikke skrevet det der da? High-endGeForce 6800 Ultra GeForce 6800 GT GeForce 6800 GeForce 6600 GT GeForce 6800 LE EDIT: Kurt-P, det er jeg jammen ikke helt sikker på, jeg vet at det går ann å justere Hz via driverenes kontrollpanel. (Men jeg er ikke sikker på om det holder deg sånn i spill, jeg tror nemlig at det du gjorde bare gjelder for Windows og ikke i spill og andre fullksjerms 3d-aplikasjoner) Endret 23. desember 2004 av Zythius Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 okay.. da får jeg prøve å laste ned denne refreshforce saken da Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Du må ikke nødvendigvis, jeg ble faktisk litt uskikker. En måte å sjekke Hz i spill er å trykke på noen av meny eller fargevalg-knappene. (PÅ min Hansol kommer det opp oppløsningen og Hz når jeg trykker på lysstyrkeknappen) Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Veldig bra guide dette her! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du har satt LE som en av betegnelsene til ATi. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) De har faktisk LE-kort.. (Radeon 9600 LE og 8500 LE feks) Redigert: leif. Endret 2. januar 2005 av Zythius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå