Gå til innhold

www.sco.com har visst problemer om dagen

Anbefalte innlegg

Var jo litt artig, for jeg gløtta såvidt på "Først og sist" (programmet til Fredrik Skavlan) og der var Gisle Hannemyr på besøk og snakket om denne W32/MyDoom.A@mm ormen. Han nevnte at SCO var blitt litt "upopulære" i endel datakretser, og at ormen ville ramme serverne deres. Men at de sikkert hadde tatt forholdsregler (satt opp lokkeduer og slikt) for å unngå problemer. Det hjalp tydeligvis ikke noe særlig.

Huff for noen pøbler, og jeg som skulle inn og bestille flere lisenser på UnixWare. Nå er dagen ødelagt :mad:

sco_ddos.png

PS. SCO har lovet ut $250.000 til de som bidrar til å fakke sabotørene. Men da går jo hele årsomsetningen i vasken :laugh:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette Linux-folk som har laget - er jeg flau på Linux-miljøet vegne, fordi det setter oss i et enda dårligere lys, enn tidligere.

På den annen side er ingenting bevist, og det kan likeså godt vært skrevet av folk som ønsket å sette Linux-miljøet i dårlig lys, ved nettopp å angripe deres hovedfiender.

Lenke til kommentar

Ja, dem hadde hatt litt av en jobb for å ta ned _alle_ linux servere som innehar en distro ihvertfall, finnes vel egentlig ingen topp server som holder hele linux miljøet samlet på en plass.

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Kaspersky mener å kunne påvise at ormen stammer fra Russland, og med tanke på at den åpner porter for fjernstyring er sannsynligheten høy at det er spammere som står bak, og at de bruker SCO- og MS-angrep som en avledningsmanøver.  La dere ikke avlede.

Nei, det er jo nesten slik at man får lyst til å skaffe seg denne ormen, bare for å bidra til å disse SCO og Micro$atan.

Hadde jeg bare hatt et ledig hovedkort...

EDIT: VVV Har du et ekstra hovedkort til en billig penge? Så kan jeg kjøre windows på det (uten "sikkerhet") og bidra til en positiv utvikling, mao en verden uten Microsoft.

For å si som Malcolm X: "Change comes through the barrel of a gun."

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
DrDoogie fikk kjeft.

Men fikk har fortjent kjeft?

Jeg må innrømme at jeg har etterhvert blitt så sint og skuffet over oppførselen til spesiellt SCO at jeg ønsker de all den ulykke, alle de vanskeligheter og sabotasjer som er mulig å oppdrive. For all del - la oss møte dem saklig og dresskledde ved de anledninger som krever det - men dette synes jeg er morsomt. Når jeg skriver www.sco.com og får en 404 ler jeg og ser dem for meg når de svetter og banner. Som sagt før - de forsøker å kneble det mest positive og konstruktive utviklingsmiljøet rundt PC. Brenn :devil: SCO!

Lenke til kommentar
Det er jo nesten som man kan si at dem fortjener det etter beskyldningene de har rast ut mot Linux miljøet, men ingen fortjener å få noe ødelagt på denne måten.

Personlig syns jeg SCO fortjener det i aller høyeste grad. De har gjort så mye graverende at det fins *¤!% ikke grenser. Slenger ut grunnløse anklagelser, saksøker i hytt og pine, og forsøker å lure "lovlydige" samfunnsborgere til å kjøpe årets mest fjollete produkt: SCO IP license for Linux

Men på en annen side så rammer jo denne ormen også uskyldige (men litt dumme :p ) databrukere ute i de tusen hjem som ufrivillig blir med på dette gigantiske DDoS-angrepet. Derfor er jeg ikke noen tilhenger av virus/ormer/trojaner og andre skadelige programmer selv om hensikten kan være god.

Lenke til kommentar

SCO sine påstander mot Linux er så latterlige at det ikke blir noe problem å motbevise dem i retten på en saklig og punktvis måte. Jeg kan sympatisere med dem som sier at det er vanskelig å synes synd på dem når de blir rammet av DDoS, men folk som sier at de gjerne skulle ha deltatt i angrepet kan gå en lang tur utfor en kort klippe. Dere representerer ikke den programvarebevegelsen JEG kjenner og er glad i.

Lenke til kommentar
...folk som sier at de gjerne skulle ha deltatt i angrepet kan gå en lang tur utfor en kort klippe. Dere representerer ikke den programvarebevegelsen JEG kjenner og er glad i.

Hvorfor skal jeg føle et behov for å representere dine meninger?

Vær nå grei å henvis til brukere ved navn, det er tross alt ikke humørsyke moderatorer du forholder deg til her.

Uansett, mitt innspill om at det å gjøre folk smertelig klar over hvor ufordelaktig windows alene er på sikkerhetsfronten, står ved lag.

Enkelte forandringer foregår ved evolusjon, andre ved revolusjon.

Lenke til kommentar

Jeg henviste til dem som sier at de gjerne skulle deltatt i angrepet. Jeg ber ingen om å representere mine meninger, men jeg kan ikke forstå annet enn at når Linux-brukere uttrykker ønske i å delta i et storstilt, kriminelt internasjonalt angrep mot et bestemt firma, bidrar ikke dette til annet enn å sette Linux og fri programvare i et dårlig lys. Dette vil jeg ikke ha noe av, fordi jeg bryr meg OM Linux og fri programvare.

At du ønsker å fremme Linux ved å utsette Windows-brukere for smerte og tap får stå for din egen regning. Jeg tror Linux vil vinne frem fordi Linux og fri programvare er bra, ikke fordi Windows er dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...