Worker Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei! Jeg lurere på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt med pcen min:) Takker for alle svar! Min pc har begynt å gå veldig tregt nå. Mer spesifikk det å starte og kjøre programmer. Liste over de tingene som er feil: - Ting går generelt tregt å bearbeide med cpu. - Pakke ned en fil, starte et program eller starte selve os'et så tar det kjempe lang tid. Hvis jeg skal f.eks. pakke ned en fil klarer jeg det bare med max 1 MB i sekundet. Dette skjer både på harddisken jeg har koblet til IDE og to raid disker som er montert på et PCI raid kort. - Starte windows xp tar også fryktelig lang tid ca 5 min. Har testet en del hardware for feil og har fått dette resultat: -Hardiskene funker helt fint. Det å ta noe fra cdspilleren ned til harddisken går fort. - RAM litt usikker, men jeg har lagd en ram disk i minnet og skrive og lese fra den og det går fort. Har ikke puttet RAMen inn i en annen pc ennå. - Byttet cpu gir samme problem. - Grafikkortet. #dmark2001SE funker bra, men oppstarten av programmet er går veldig sakte, og bildene som vises er litt ustabile. Har testet med 2 forskjellige skjerkort sammen tingen skjer da. Så de funker. Det jeg trur er problemet er at hovedkortet virker ødelagt. Bussen mellom cpu og minne eller noe sånt? Men lurer litt på hva dere trur, kanskje noen erfaringer? Mvh Andre Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Hei, Hadde vert lurt om du ku beskrive dit hardware. Her er 2 ting jeg kan komme på: 1. Fjerne RAM-disken da den sluger ram som systemet gerne vil bruke, 2. Defragmenter hardiskene. Edit: Her er en tråd om RAM-disk: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=200846&hl= Mvh Kimmer Endret 1. februar 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Worker Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Takker så mye for svar:) Men ingen av de tingene er hjelper noe som helst! RAM disken brukte jeg bare for å sjekke om det var noe galt med minne, og i tillegg så det er ikke noe galt med diskene mine. Det jeg vet fungerer er cpu, harddisk, skjermkort. Er liksom minne, hovedkortet eller noe annet som er galt? Vet liksom ikke hva. Hardwaret mitt er: AMD xp3000+ ASUS A7V333 PC2700 512 Twimos Radeon 9800 Pro 3xWDSP 80 GB ++ Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei Worker , er hovedkortet ditt rev. 2,0 ? Hvis ikke støtter det ikke prossesoren din . Det står stemplet mellom pci 1 og 2 hvilket revisjonsnrummer du har . Bare et lite tips Mvh Erik Lenke til kommentar
Worker Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hei Worker , er hovedkortet ditt rev. 2,0 ? Hvis ikke støtter det ikke prossesoren din . Det står stemplet mellom pci 1 og 2 hvilket revisjonsnrummer du har .Bare et lite tips Mvh Erik Hovedkortet min funker fint med den prossesoren trur jeg:) Har liksom hatt den en stund nå, men plustelig etter at pcen hadde stått på lenge (noen dager), så tok jeg tok en ny restart og da skjedde det sånn pluteslig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå