CaZiO Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Skal sette inn en ny harddisk i en gammel pc, tnekte litt på denne vil den være kompatibel med en gammel pentium 2/3 (det står forskjellig i dos og system, men det er en slot 2 prosessor) som kjører windows 98? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Skal sette inn en ny harddisk i en gammel pc,tnekte litt på denne vil den være kompatibel med en gammel pentium 2/3 (det står forskjellig i dos og system, men det er en slot 2 prosessor) som kjører windows 98? Tror ikke Windows 98 og FAT filsystemet støtter så store harddisker. Tror 30-40GB er maks. Mulig du kan løse dette ved partisjonering, men husker ikke om Windows 98 støtter fysisk større disker enn 30-40GB. EDIT : Du kan mest sannsynlig bruke disken, men ikke sikkert du får utnyttet hele kapasiteten. Endret 1. februar 2004 av Afseth Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Noe som er litt kjipt... noen som vet dette helt sikkert? Edit: Takk for hjelpen forresten Endret 1. februar 2004 av CaZiO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 FAT (win98) = Max 32 Gb (pr. disk) Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Tror jeg skal kjøpe en sånn selv Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Hei, Det går fint med 120GB disker og FAT32 i Win98SE. (hvis BIOS understøtter det) Må laste ned en oppdatert FDISK fra Microsoft sine sider. Edit: Link til siden for dowload: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;263044 Mvh Kimmer Endret 1. februar 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Eimboss Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg hadde en 550 Mhz pentium 3, og jeg kjøpte en western digital 80Gig. Den fungerte ikke ... men når jeg hadde flashet biosen fungerte den.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Min 45gigger funka ikke på en AMD K6-2 basert(for å definere alderen) maskin. Mulig det hadde hjulpet med bios-flashing eller noe, men gadd ikke stresse. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Mange gode tips der, takk for hjelpen alle sammen! Hvordan flasher man bios? Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå