Runar Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Er det mulig å lage et enkelt program som kobler deg av internett hvis du har adsl og win xp? Og er det vanskelig? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Følgende kode kobler deg av internett: Private Declare Function RasEnumConnections Lib "rasapi32.dll" Alias "RasEnumConnectionsA" (lpRasConn As Any, lpcb As Long, lpcConnections As Long) As Long Private Declare Function RasHangUp Lib "rasapi32.dll" Alias "RasHangUpA" (ByVal hRasConn As Long) As Long Const RAS_MAXENTRYNAME = 256 Const RAS_MAXDEVICETYPE = 16 Const RAS_MAXDEVICENAME = 128 Const RAS_RASCONNSIZE = 412 Private Type RasConn dwSize As Long hRasConn As Long szEntryName(RAS_MAXENTRYNAME) As Byte szDeviceType(RAS_MAXDEVICETYPE) As Byte szDeviceName(RAS_MAXDEVICENAME) As Byte End Type Private Sub Form_Load() Dim i As Long, lpRasConn(255) As RasConn, lpcb As Long Dim lpcConnections As Long, hRasConn As Long lpRasConn(0).dwSize = RAS_RASCONNSIZE lpcb = RAS_MAXENTRYNAME * lpRasConn(0).dwSize lpcConnections = 0 returncode = RasEnumConnections(lpRasConn(0), lpcb, lpcConnections) If returncode = 0 Then For i = 0 To lpcConnections - 1 hRasConn = lpRasConn(i).hRasConn returncode = RasHangUp(ByVal hRasConn) Next End If End Sub Husk at dette må være en internett tilkobling som du må koble deg til. Det trenger ikke være ADSL. Den kan også brukes med ISDN eller analogt modem. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg kan ikke så mye om programering, så sånn ca hvordan vil kildekoden til programet se ut? Er det kun koden over eller er det mer. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 legg inn den koden der og den skrur av internett hver gang programmet blir startet. Tror jeg Kan du programere eller bare spurte du på vb forumet? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg kan litt om programering, men jeg bare lurte på det. Men er det der hele koden? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg kan litt om programering, men jeg bare lurte på det. Men er det der hele koden? Ser sånn ut ja. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 den virker ikke jo skal man lage standar EXE eller? Lenke til kommentar
singel_fitte Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) jeg har også noe sånt internet blir slåt av det er ikke nei ##Denne brukeren har blitt bannet 4 uker for trolling, spamming, dårlig språk, overdreven bruk av smilies, spørsmål etter CDKeys, nick og enda litt til - Blib## Endret 21. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva er trolling? trylling? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) edit: dobbelpost Endret 1. april 2004 av ratata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå