tatus Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Beklager min inkompetanse, men føler dette er rette plassen og få litt hjelp.. Kjøpte for en stund siden en Dell Dimension 2400 m/ P4 2.4GHz prossesor, 512mB ram, DVD-Brenner og DVD-spiller, inegrert lyd og skjermkort. Lurt og spare litt penger på og unngå skjerm og skjermkort da jeg har en god skjerm, og tenkte jeg kunne kjøpe et skjemkort jeg hadde lyst på. Forbauselsen var stor da jeg åpnet kabinettet og skulle installere skjemkortet jeg hadde kjøpt. DET VAR INGEN AGP SLOT DER!!! For og gjøre det litt kort: Regner med at det er mulig og bytte hovedkortet, men jeg trenger litt hjelp med hva og hvordan.. På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hva og hvordan? Tenker du på hvilket hovedkort ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Forresten. Om du har en Dell pc fra før av så tviler jeg på at du har et ATX kabinett, alle hovedkort du kjøper utenom en komplett merkemaskin i dag er av ATX format, så du må nok bytte kabinett også da. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 hehe. Man kjøper jo aldri et HK uten AGP Port........menmen. Du kan jo prøve å bytte det. Kommer helt ann på å lenge du har hatt det. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Takker for kjapp respons.. ATX-kabinett..?? Må bare spørre; hva er det, og hvordan finner jeg ut om jeg har det..?? Er det isåfall bare hovedkortet som ikke er kompatibelt, eller må jeg bytte flere komponenter..?? Mvh Kristian Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Takker for kjapp respons.. ATX-kabinett..?? Må bare spørre; hva er det, og hvordan finner jeg ut om jeg har det..?? Er det isåfall bare hovedkortet som ikke er kompatibelt, eller må jeg bytte flere komponenter..?? Mvh Kristian ATX er standard format på kabinettene man kjøper hovedkort utenom til. HP, Dell, IBM osv, leverer ut kabinetter på størrelse med hovedkortet de har designa. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Takk igjen.. M.A.O så bør jeg kanskje kontakte Dell for og skaffe meg en oppgradering der..?? mvh Kristian.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå