Gå til innhold

Vannkjøling og kondens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-14 08:41, hakkepeil skrev:

Hallo.

Jeg går og tenker på og skaffe meg vannkjøling..

Så det jeg lurte på var: Vil vannkjøleren på cpu kondensere? Hvis ja ..hva kan gjøres for og væra sikker på at man ikke skader HK og andre komponenter?

Hvis du ikke skal ha kaldere kjølevann enn romtemp vil du unngå kondens.. Men derimot hvis du skal ha radiator stående ute eller kjøling rett på springen, da må du begynne å se etter måter å unngå kondens.

Så long story short, med radiator som sitter i kabinettet ditt trenger du ikke tenke på kondens før du skal ha peltier. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle ha en radiator som var skrudd fast på utsiden av kabinettet med 2 stk 120*120mm vifter på.. men det blir jo fortsatt bare romtemp..ELLER`?

Det er sikkert dumme spørsmål men jeg må spørre for og få svar..

Lenke til kommentar

luften på utsiden av kassen er generelt kaldere enn inne i kassen, likevel tror jeg ikke det skulle være noe problem iom. at temperaturforskjellen ikke er spesielt stor.

Har ikke testet dette selv så bare rett meg hvis jeg tar feil :razz:

Lenke til kommentar

ja det er jo noen grader forkjell på tempen utenfor og inni kassa.. men den ligger ikke på så veldig stor forkjell 4-5*C

Jeg lurte oxo på hvor stor vanntank jeg trenger.

Tenkte litt på pompen og den lille vanntanken som de har på Microplex.. tror dere det er bra nok eller må jeg ha noe større.. har foresten et varme register fra en ford som radiator...BLir den bra tro??

Lenke til kommentar

Okey.

du vil garantert ikke få noen kondens med radiatoren på siden av kabinettet!

du trenger en tank som pumpa di passer nedi ikke noe mere. skall du kjøpe den pumpa som de selger på Microplex trenger du ikke tank, du kan da sette den opp som et In-line system der slangene går rett på inn og ut koblingene på pumpa, men vil du ha en tank kan du bruke den til det også

[ Denne Melding var redigert av: ^SheRmaN^ på 2002-03-14 09:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-14 09:49, hakkepeil skrev:

men det er vel en mulighet og få laget til en ordning som samler opp kondensen og fører den til et trykt sted i kabinettet..Tror dere ikke?

Er det noen som har forslag til det. Eller er det umulig?

Det blir vel litt vanskelig, det dannes kondens på alle flater som er i nærheten av cpu. Et slikt system må fange opp kondens fra undersiden av hovedkort og mellom cpu og hovedkort.

Silikon er nok best, bare sprøyt på rundt cpu, under hovedkort og rundt socket. Selve kjøleren kan kles i skumgummi, isopor, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...