Gå til innhold

Banalt Printerproblem

Anbefalte innlegg

Hey

Har slitt med et merkelig problem i mange mange år.. Vel det har seg slik at jeg har hatt utallige maskiner å utallige printere. Et felles problem denne kombinasjonen har hatt er at jeg har aldri opplevd at det jeg skriver ut sitter rett på arket ! Altså vil brev å lignende alltid sitte skjevt på arket, som oftes helle litt mot høyre ! Har nylig fått meg ny printer å når jeg oppdaget dette på den nye printeren også begynner jeg virkelig å lure. Er dette software relatert? Klarer ikke et windows produkt å skrive ut? Har kjørt Win98, Win2K og nå WinXP de siste 3 årene. Samtlige office produkter, kan ikke være hardware relatert ettersom jeg har byttet både pc å skriver. Er jeg skev i øynene? Nei stemmer ikke det heller etter målinger med linjal å bekreftelse av samboeren at det er skeivt.. Har calibrert til jeg blir kvalm å testet utallige muligheter. HVORFOR KAN JEG IKKE FÅ EN RETT UTSKRIFT !! PLS HELP ME !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkeligste jeg har hørt... spesielt ettersom du har prøvd utallige maskiner og skrivere. Jeg har hatt 3 skrivere selv, en... tror den het Star. En Epson og en Canon. I tillegg har jeg vært borte i mange andre typer skrivere på jobber, skoler og lignende, samt forskjellige datamaskiner (Amiga, Macintosh og PC). Har ikke sett nøye på hver utskrift, men kan ikke huske å noen gang ha fått skjeve utskrifter. Jeg har noen utskrifter liggende her, fra både Epson og Canon skriveren, og de er rette som bare det.

Bruker for øvrig Windows XP nå, og har hatt alt fra Dos 6.0 og Windows 3.1 til Windows 98 før det.

Lenke til kommentar
De forskjellige printerne jeg har hatt de siste årene er en Canon jeg ikke husker hva modell, så fikk jeg meg en HP Deskjet 810C og nå har jeg nylig kjøpt meg en Epson C84. Som sagt har jeg kjørt alt av OS, kjørte vel Redhat en stund men kan ikke huske om jeg opplevde samme problemer da..

Uansett, dette er et merkelig problem, skriver jeg ut rett fra feks wordpad eller notepad så vil du med blotte øynene se at det virkelig er skjevt.. Kjører jeg ut et Acrobat fil eller en doc fil åpnet i nyeste office er ikke skjevheten så lett å se, men fokuserer du på det å holder arket foran deg vil du se at det er skjevt. Måler du med linjal vil du se en skjevhet på 5-8 cm ovenfra å ned. Tror neppe det har med matingen av ark å gjøre, ettersom jeg har hatt forskjellige printere å prøvd å mate inn manuelt 1 ark om gangen osv.. Kan det ha noe med papiret å gjøre? Er vel en av de få tingene jeg ikke har testet, kjører standar A4 ark.. Får vel kjøpe meg noen andre ark bare for å teste. Men takker for alle inspill.. Godt å høre at noen er villig til å prøve å hjelpe en stakkars sjel.. :D

Edit: De har hatt forskjellig matere, fra skuffe til nå stående.. Endret av Sicho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...