Gå til innhold

overklokke P4 prosessor northwood 2.22 ghz?

wartex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs på kjølingen. Min 1.8 greide 2.7 med feit kjøling.

jepp. kommer helt ann på kjølinga. Men ikke gå over 3 volt. Da ryker P4en din i lufta. Med god kjøling skal du klare 2,8 klatt

EDIT: hehe. Mente 2 volt. Ikke 3.

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Jo takk. men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det :) kan kanskje en av dere sette inn en punktvis beskrivelse hvordan TAKK:)

ta en titt i manualen. Det pleier å stå der. Vist ikke, så kan VI hjelpe deg

Lenke til kommentar

Trykk "del" tidlig under oppstarten av PC'en. Da kommer du inn i BIOS. Lett litt rundt til du finner den undermenyen der det står om volt, frekvens osv. Der kan du prøve å øke front side bus med 3-4MHz om gangen til du merker at det blir ustabilt :)

Lenke til kommentar
Trykk "del" tidlig under oppstarten av PC'en. Da kommer du inn i BIOS. Lett litt rundt til du finner den undermenyen der det står om volt, frekvens osv. Der kan du prøve å øke front side bus med 3-4MHz om gangen til du merker at det blir ustabilt :)

3-4 er kanje litt mye om ganga. Ta 1-2 helle. Mye mere trykt. Tar litt tid, men alt med pc gjør jo det

Lenke til kommentar
Jeg hadde satt stor pris på et svar til fra deg S T A N D. hehe. du virker god til dette.

hvordan får jeg justert multipileren.. skal prøve det etterpå

åssen BIOS har du??? Har AMIBIOS så er det inne på hardware monitor setup. Good Luck :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg for all del ikke garantere noe, men om du ikke har en MEGET dårlige ribbe/vifte tror jeg du kan klare hvertfall 200mhz til. Prøvd å justere på vCore? (spenningen til cpu?) Da vil systemet bli stabilt også ved høyere hastigheter (selv om det kan virke som om du har nådd toppen), men det medfører også mer varme. Man bør helst ikke gå over 1,7v.

Husk å bruke kjølepasta, gjerne Artic Silver.

Edit: Er ramen din veldig dårlig kan det faktisk hende at du ikke klarer noe mer.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...