Torbjørn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 vi misforsto ikke, det er samba som brukes til dette Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Ok, da var det jeg som misforstod dere da Men jeg fant samba når jeg gikk inn på "monteringspunkter" og der trykte jeg på samba og fant de andre pcene som var på nettverket.. Men kom ikke inn på de.. Skrev inn brukernavn og passord så hang den seg bare.. Renger med at det er et annet sted jeg skal gå inn ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 hm... den kan ta et sekund elelr to, men det pleier ikke være noe problem. du hadde kanskje et vindu oppe over nabo pc'er som du kunne scanne for shares? hvis ikke kan du gjøre det på kommandolinja: smbmount //maskinnavn/katalog lokal_folder/ -o username=blabla Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Ok. Skal prøve det i morgen En annen ting. på windows xp så kjører jeg remote, går det ann å få til med linux ? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Hvis du mener remote desktop som klient, kan du bruke (g)rdesktop. Som server kan du bruke vnc. Endret 2. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 når du begynner å bli dreven, kan du sette opp XDMCP også. det finnes windows klienter (x-servere) for dette også, men de koster som regel penger. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jo, hvorfor bruker linux så lang tid på å starte opp ? Lenke til kommentar
drall Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Fordi Mandrake starter opp mye unødvendig tull some standard. Endret 3. februar 2004 av drall Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Du finner sikkert noe som heter "Services" under "Settings", eller hva det nå heter i Mandrake. Der er det mye du kan slå av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå