Gulliksen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hey! Jeg har akkurat installert mandrake. Men har et problem. Når jeg starter opp så kommer den oppstartskjermen. Jeg valgte det som stod øverst som het linux smp. Da begynte den å loade oset. Men så kom den til et sted hvor jeg ble bedt om å logge inn. Men det var fortsatt i "dos". Noen som kunne hjulpet meg litt ? Det samme skjedde hvis jeg valgte den som het linux Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har du installert X? Du kan jo isåfall prøve å logge inn som bruker (hvis du har lagt til bruker på systemet) eller evt. root, og skrive startx && startkde når du får prompt, altså kan skrive kommandoer. Hvis det ikke funker kan du jo prøve flg. kommando som root (fortsatt i kommandolinja): urpmi kde og sette opp X manuelt.. kjøre xf86cfg, som er et ganske enkelt program til den oppgaven. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har bare fulgt installasjonen jeg ikke gjort noe spess.. Men skal jeg velge den som heter linux smp eller bare linux ? Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 smp hvis du har flere enn 1 prosessor i maskinen, linux ellers. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Du er ikke hanvet i dos, du er i linux men uten det grafiske brukergrensesnittet(ergo konsolen). Du kan prøve startx som icrap nevnte, eller init 5. Om init 5 funker så forandr(e?) "id:3:initdefault:" til "id:5:initdefault:" i filen /etc/inittab. (f.eks nano -w /etc/inittab som root), da starter du opp til X (grafiske brukergrensesnittet) automatisk. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har kommet inn nå Sitter å surrer litt rundt nå. Men prøver å logge på msn med gaim, men det står bare at protokollen ikke er støttet. Hva skal jeg gjøre med det ? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 oppgradere msn softwaren din Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg lastet ned amsn som jeg så noen annbefalte i en annen post men skjønte ikke helt åssen jeg skulle få det til å virke.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg lastet ned amsn som jeg så noen annbefalte i en annen post men skjønte ikke helt åssen jeg skulle få det til å virke.. Har du leste hele den posten? Du bare pakker ut programmet i en katalog, og derfra skriver du 'wish amsn' eller './amsn' Men du må altså ha Tcl/Tk installert, men dette følger med praktisk talt alle distroer. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 SSL libs må også være på plass for msn v.9 støtte. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg prøvde å søke etter tcl/tk mappa i den legg til programmer greia. Men den fant ingenting.. Hehe.. Dette er noe annet en windows Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 urpmi tcl tk ^ prøv noe sånt som root Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 skjønner ingenting jeg.. Enten så er det baare meg som er helt idiot eller så er det noe feil (sikkert det første) Jeg har installert amsn. Så skal jeg gå inn i terminalen å skriver ./amsn men da får jeg denne meldinga : [daniel@localhost msn]$ ./amsn /usr/bin/env: wish: No such file or directory nå står jeg helt fast.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 skjønner ingenting jeg.. Enten så er det baare meg som er helt idiot eller så er det noe feil (sikkert det første)Jeg har installert amsn. Så skal jeg gå inn i terminalen å skriver ./amsn men da får jeg denne meldinga : [daniel@localhost msn]$ ./amsn /usr/bin/env: wish: No such file or directory nå står jeg helt fast.. Men det er jo akkurat det som er problemet, du har tydeligvis ikke installert Tcl og Tk, for 'wish' er nettopp endel av Tk. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 ville ambefalt deg å lese dette http://myweb.tiscali.co.uk/eggnbacon/docs/urpmi-howto/ Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 takk for linken djv!! Jeg ble endel klokere da ja, når jeg fant ut at jeg måtte være logget inn som root.. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Men en ting jeg lurte på. Hvordan kan jeg få delt filer og slikt sånn at andre windoes brukere kan få tilgang ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 se på samba og hvordan du setter det opp! det er linux sin implementering av SMB protokollen (som "delte nettverkskataloger" bruker) ofte er samba på en linux server mere stabilt enn windows filservere. smp kjerner kan også brukes på intel cpu'er med hyperthreading Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 og 5x raskere enn 2003 server mener jeg å huske... (!) Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Kanskje dere missforstod litt.. jeg skal bare dele mappene som på et vanlig nettverk, ikke som en ftp server e.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå