OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Den ene PCn i huset fikk problemer i går kveld da den bare slo seg av. Jeg slo den på igjen, men den slo seg av igjen like etter. Jeg har byttet harddisk, skjermkort og satt på plass CPU på nytt. Alt dette hjalp ingenting. PCn er heller ikke overclocket. Det er snakk om et MSI hovedkort (MS-6730) basert på SiS 655 Chipset og Intel P4 2,67Ghz 533. Noen som har noen råd å komme med? EDIT: Skjermen bare står å blinker, selv før den kommer inn i Windows. Hører bare at PCn "suser og går", men ingen reaskjon på skjermen. Endret 1. februar 2004 av CobraM Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Rambrikke eller prosessor som har blitt ødelagt? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Rambrikke eller prosessor som har blitt ødelagt? Hadde samme problem. Sendte helle driten til rep. Å fant ut av at det var prosessoren som var fucka. Eller hos deg kan det være minne også. Er CPU Klokka??? vist det, sett den ned litt Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Se at alt er riktig instilt i BIOS. Hvis du har forandret på noe, tar du bare å setter alt til standard. Det kan hjelpe. Se at skjermen er korekt tilkoblet. Har du en disket i maskinen? Se etter slike små ting, og dobelskjekk det. Men som dchwel sier ser det stykt ut når det gjelder rammen. Har mindre tro at prossesoren er blitt ødelagt. Hvor varm er prossesoren. Når har du satt auto stopp? Det er vel det jeg klarer å komme opp med. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Se at alt er riktig instilt i BIOS. Hvis du har forandret på noe, tar du bare å setter alt til standard. Det kan hjelpe. Det skjer ingenting på skjermen. Så så langt kommer jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Se at alt er riktig instilt i BIOS. Hvis du har forandret på noe, tar du bare å setter alt til standard. Det kan hjelpe. Se at skjermen er korekt tilkoblet. Har du en disket i maskinen? Se etter slike små ting, og dobelskjekk det. Men som dchwel sier ser det stykt ut når det gjelder rammen. Har mindre tro at prossesoren er blitt ødelagt. Hvor varm er prossesoren. Når har du satt auto stopp? Det er vel det jeg klarer å komme opp med. prøv å reset cmos Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Kan være cpu eller hovedkort...Hadde samme problemet en gang...Og da var det hovedkortet. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 prøv å reset cmos Skal teste det nå. *krysse fingrene* Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Det hjalp ikke. PCn suser og går, men skjermen blinker. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Kjør OS fra diskett. eventelt CD Hvis du har en maskin til, så kan du se om det klare å se maskinen over nettverk. Det kan hende at det er noe feil med skjermen. Det er ganske usansynlig. Men det finnes HK som ikke takler at det ikke er en skjem tilkoblet. Jeg har hatt en koblingsfeil med skjermen, dette førte til at maskinen ikke ville starte. Win er noe dritt. Så det er ikke så usansynelig at den har fu**et seg kraftig opp. Hvis du har fiklet med BIOSen og det er feilen. Går det an å fjerne BIOS bateriet og tømme det for strøm. Da begynner BIOSen på blanke ark. Men det er en relativ vanskelig ting å gjøre. Hvis det er en HW feil, noe det høres ut som er nok reparasjon det du må gjøre. Hva er merke til RAM? Hilket hovedkort? Er RAM og hovedkort kompatible? Synes synd på deg. Du for ha lykke til. Endret 1. februar 2004 av Macfan Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Kjør OS fra diskett. eventelt CD Som sagt. PCn starter ikke. Hvordan skal jeg da gjøre det? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis du ikke får noen pip koder så er det nok hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis du ikke får noen pip koder så er det nok hovedkortet som har tatt kvelden. Jeg får ikke noe pip, nei. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Nå starter PCen beldig sjelden. Og når det først starter står det at BIOS is not installed! Noen som vet hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 var borti et lingnende problem en gang da var det skjermkortet som ikke passte til hovedkortet. skjermkortet var 3,3volt mens de nye hovedkorta bare støtter skjermkort som går på 1,5 volt. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Bytt hovedkort.Sjekk på Qxl,hender det er billig og bra hovedkort å få tak i der. Lenke til kommentar
Spy_oo Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Hadde samme problem sendte inn hovedkortet (asus p4g8x/deluxe) til komplett i retur, og fikk et flunkende nytt et (asus p4p800/deluxe). Anbefaler og gjøre dete etter du har sjekka om det er cpu, minne eller skjermkort det er noe feil med. Fikk heller ingen biping på mitt, så det er nesten garantert hovedkortet. Endret 2. februar 2004 av Spy_oo Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har ikke MSI slike bracket med småe lys bak i maskinen? Der står det hva som er galt ved hjelp av lys koder. Du finner ut hva de betyr i manualen. Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har sett lignende symptomer flere ganger før. Pleier nesten alltid å være hovedkortet, men det kan også være CPU... Samme skjer også hvis det er noe galt med BIOS'en. (defekt chip / bad firmware) Lenke til kommentar
KrougeR87 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Den ene PCn i huset fikk problemer i går kveld da den bare slo seg av. Jeg slo den på igjen, men den slo seg av igjen like etter. Jeg har byttet harddisk, skjermkort og satt på plass CPU på nytt. Alt dette hjalp ingenting. PCn er heller ikke overclocket. Det er snakk om et MSI hovedkort (MS-6730) basert på SiS 655 Chipset og Intel P4 2,67Ghz 533. Noen som har noen råd å komme med? EDIT: Skjermen bare står å blinker, selv før den kommer inn i Windows. Hører bare at PCn "suser og går", men ingen reaskjon på skjermen. Hadde samme problem når æ hadde kjøpt meg et nytt maskin... Deler seff da, Hadde en strømforsyning på 200W som ikke var nok, maskinen gikk. men skjermen skrudde seg ikke på. Sjekk W i strømforsyningen din. Det kan være den å. Måtte bestille en fra microplex, så da funket den nye maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå