Gå til innhold

PC vil ikke starte

OscarWoHA

Anbefalte innlegg

Den ene PCn i huset fikk problemer i går kveld da den bare slo seg av. Jeg slo den på igjen, men den slo seg av igjen like etter.

Jeg har byttet harddisk, skjermkort og satt på plass CPU på nytt. Alt dette hjalp ingenting. PCn er heller ikke overclocket.

Det er snakk om et MSI hovedkort (MS-6730) basert på SiS 655 Chipset og Intel P4 2,67Ghz 533.

Noen som har noen råd å komme med?

:(

EDIT: Skjermen bare står å blinker, selv før den kommer inn i Windows. Hører bare at PCn "suser og går", men ingen reaskjon på skjermen.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rambrikke eller prosessor som har blitt ødelagt?

Hadde samme problem. Sendte helle driten til rep. Å fant ut av at det var prosessoren som var fucka. Eller hos deg kan det være minne også. Er CPU Klokka??? vist det, sett den ned litt

Lenke til kommentar

Se at alt er riktig instilt i BIOS. Hvis du har forandret på noe, tar du bare å setter alt til standard. Det kan hjelpe. Se at skjermen er korekt tilkoblet. Har du en disket i maskinen? Se etter slike små ting, og dobelskjekk det.

Men som dchwel sier ser det stykt ut når det gjelder rammen. Har mindre tro at prossesoren er blitt ødelagt. Hvor varm er prossesoren. Når har du satt auto stopp?

Det er vel det jeg klarer å komme opp med.

Lenke til kommentar
Se at alt er riktig instilt i BIOS. Hvis du har forandret på noe, tar du bare å setter alt til standard. Det kan hjelpe. Se at skjermen er korekt tilkoblet. Har du en disket i maskinen? Se etter slike små ting, og dobelskjekk det.

Men som dchwel sier ser det stykt ut når det gjelder rammen. Har mindre tro at prossesoren er blitt ødelagt. Hvor varm er prossesoren. Når har du satt auto stopp?

Det er vel det jeg klarer å komme opp med.

prøv å reset cmos

Lenke til kommentar

Kjør OS fra diskett. eventelt CD

Hvis du har en maskin til, så kan du se om det klare å se maskinen over nettverk. Det kan hende at det er noe feil med skjermen.

Det er ganske usansynlig. Men det finnes HK som ikke takler at det ikke er en skjem tilkoblet. Jeg har hatt en koblingsfeil med skjermen, dette førte til at maskinen ikke ville starte.

Win er noe dritt. Så det er ikke så usansynelig at den har fu**et seg kraftig opp. Hvis du har fiklet med BIOSen og det er feilen. Går det an å fjerne BIOS bateriet og tømme det for strøm. Da begynner BIOSen på blanke ark. Men det er en relativ vanskelig ting å gjøre.

Hvis det er en HW feil, noe det høres ut som er nok reparasjon det du må gjøre. Hva er merke til RAM?

Hilket hovedkort?

Er RAM og hovedkort kompatible?

Synes synd på deg. Du for ha lykke til.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Hadde samme problem sendte inn hovedkortet (asus p4g8x/deluxe) til komplett i retur, og fikk et flunkende nytt et (asus p4p800/deluxe). Anbefaler og gjøre dete etter du har sjekka om det er cpu, minne eller skjermkort det er noe feil med. Fikk heller ingen biping på mitt, så det er nesten garantert hovedkortet.

Endret av Spy_oo
Lenke til kommentar
Den ene PCn i huset fikk problemer i går kveld da den bare slo seg av. Jeg slo den på igjen, men den slo seg av igjen like etter.

Jeg har byttet harddisk, skjermkort og satt på plass CPU på nytt. Alt dette hjalp ingenting. PCn er heller ikke overclocket.

Det er snakk om et MSI hovedkort (MS-6730) basert på SiS 655 Chipset og Intel P4 2,67Ghz 533.

Noen som har noen råd å komme med?

:(

EDIT: Skjermen bare står å blinker, selv før den kommer inn i Windows. Hører bare at PCn "suser og går", men ingen reaskjon på skjermen.

Hadde samme problem når æ hadde kjøpt meg et nytt maskin... Deler seff da,

Hadde en strømforsyning på 200W som ikke var nok, maskinen gikk. men skjermen skrudde seg ikke på. Sjekk W i strømforsyningen din. Det kan være den å. Måtte bestille en fra microplex, så da funket den nye maskinen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...