FuglFøniks Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Hei, En venn, som jeg bygde PC til i starten av januar, har hatt noen problemer med PC'n jeg gav han. Den har restartet rett etter den er skrudd av, altså, det bli som om man rebooter maskina. Jeg har vel hele tiden tenkt meg at det er en koplingsfeil foran, med reset/power knappen. Men nå orker ikke maskina å bli skrudd av i oppstarten lengre. Nå kommer den ikke inn i Win engang! Sikkerhetsmodus funker ikke, ingenting funker. Det kommer visst en skummel beskjed om at C: er borte ( ) men jeg håper den ikke er det.. Noen som har en idè til åssen jeg skal mekke problemet? Han kommer ned til meg med PC'n snart. EDIT: Beklager dårlig posting, men fant ikke et sted jeg skulle legge den. Endret 1. februar 2004 av P@yNe Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Seff. Men det er jo irrelevant. Får nå heller ikke til å formatere. Får en feilmelding som sier at jeg skal kontakte systemansvarlig... *den er lei* Hva skal jeg gjøre? Kan noe være ødelagt? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Seff. Men det er jo irrelevant. Får nå heller ikke til å formatere. Får en feilmelding som sier at jeg skal kontakte systemansvarlig... *den er lei* Hva skal jeg gjøre? Kan noe være ødelagt? Har du prøvd å formatere via å boote fra en Win XP cd? Kan være noe med hardisken. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei, En venn, som jeg bygde PC til i starten av januar, har hatt noen problemer med PC'n jeg gav han. Den har restartet rett etter den er skrudd av, altså, det bli som om man rebooter maskina. Jeg har vel hele tiden tenkt meg at det er en koplingsfeil foran, med reset/power knappen. Men nå orker ikke maskina å bli skrudd av i oppstarten lengre. Nå kommer den ikke inn i Win engang! Sikkerhetsmodus funker ikke, ingenting funker. Det kommer visst en skummel beskjed om at C: er borte ( ) men jeg håper den ikke er det.. Noen som har en idè til åssen jeg skal mekke problemet? Han kommer ned til meg med PC'n snart. EDIT: Beklager dårlig posting, men fant ikke et sted jeg skulle legge den. Er det XP som er installert på den? Dersom PC-en rebooter istedet for å slå seg av, tyder det på at du har en dårlig driver eller at du har installert et program som ikke liker XP særlig godt (feks CDCreator 5.0). Du kan slå av automatisk restart ved feil, så vil PC-en bluescreene istedet for å restarte. Da vil du kunne se hva som forårsaker rebooten. Høyreklikk på My Computer og velg Properties. Gå til Advanced og trykk på Settings knappet til Startup and Recovery. Under System failure slår du av "Automatically restart".. Når det gjelder det andre problemet, så kan det være at boot.ini fila, eller noen av de andre oppstartsfilene er ødelagt/fucka. Boot med XP cd'en og velg repair, deretter recovery console. Du kommer da ut i noe som ser ut som DOS. Skriv "chkdsk /p" og trykk på enter. Dersom det fortsatt ikke funker, kan du starte opp recovery console igjen og skrive "fixboot" og trykke på enter. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Seff. Men det er jo irrelevant. Får nå heller ikke til å formatere. Får en feilmelding som sier at jeg skal kontakte systemansvarlig... *den er lei* Hva skal jeg gjøre? Kan noe være ødelagt? Har du prøvd å formatere via å boote fra en Win XP cd? Kan være noe med hardisken. Det er det jeg har forsøkt... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hei, En venn, som jeg bygde PC til i starten av januar, har hatt noen problemer med PC'n jeg gav han. Den har restartet rett etter den er skrudd av, altså, det bli som om man rebooter maskina. Jeg har vel hele tiden tenkt meg at det er en koplingsfeil foran, med reset/power knappen. Men nå orker ikke maskina å bli skrudd av i oppstarten lengre. Nå kommer den ikke inn i Win engang! Sikkerhetsmodus funker ikke, ingenting funker. Det kommer visst en skummel beskjed om at C: er borte ( ) men jeg håper den ikke er det.. Noen som har en idè til åssen jeg skal mekke problemet? Han kommer ned til meg med PC'n snart. EDIT: Beklager dårlig posting, men fant ikke et sted jeg skulle legge den. Er det XP som er installert på den? Dersom PC-en rebooter istedet for å slå seg av, tyder det på at du har en dårlig driver eller at du har installert et program som ikke liker XP særlig godt (feks CDCreator 5.0). Du kan slå av automatisk restart ved feil, så vil PC-en bluescreene istedet for å restarte. Da vil du kunne se hva som forårsaker rebooten. Høyreklikk på My Computer og velg Properties. Gå til Advanced og trykk på Settings knappet til Startup and Recovery. Under System failure slår du av "Automatically restart".. Når det gjelder det andre problemet, så kan det være at boot.ini fila, eller noen av de andre oppstartsfilene er ødelagt/fucka. Boot med XP cd'en og velg repair, deretter recovery console. Du kommer da ut i noe som ser ut som DOS. Skriv "chkdsk /p" og trykk på enter. Dersom det fortsatt ikke funker, kan du starte opp recovery console igjen og skrive "fixboot" og trykke på enter. Tusen takk for flott svar! Skal prøve dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå