kverna Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Tenkte på å kjøpe ett sunbeam overclocking cooling kit men.. Funker det å erstatte det store røret med ett rør fra vannkjøling ? eventuellt et rør på størrelse med en vannslange ? Vil helst ikke ha det store røret inni pcen. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis jeg har forstått deg riktig: NEI! Ved du hva den saken der brukes til? Den er til å fjerne varm luft rett fra cpu og ut av kabinettet eller omvendt kald luft fra utsiden og rett på cpu for at den skal bli kaldere. Hvis du bruker en vannslange som har ca 1 cm indre diameter har du 0 sjangs til å presse tilstrekkelig luft gjennom slangen for å kjøle noe som helst, blir alt for stort mottrykk for vifta. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) ok.. for det er ikke så fint med ett så stort rør liggende inni pcen.. Men det går ikke nei.. :'( visste hva den brukes til btw Endret 1. februar 2004 av kverna Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 ville sagt at det er en god "invistering" og kjøpe det "røret" kjøpte meg det overclockerkitet det og mistet godt omtrent 10 grader celsius... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 ville sagt at det er en god "invistering" og kjøpe det "røret" kjøpte meg det overclockerkitet det og mistet godt omtrent 10 grader celsius... Det er jo veldig bra! *løpe å kjøpe* Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hvis du bruker en vannslange som har ca 1 cm indre diameter har du 0 sjangs til å presse tilstrekkelig luft gjennom slangen ... Nåja, med "trädgårdsslang" (2cm innerdiameter) blir tryckfallet bara ungefär 250ggr större vid samma slanglängd och luftflöde. Det borde kunna övervinnas med en rejäl radialfläkt och inte väsnas så mycket mer än ett jetplan... (Minskar vi innerdiametern till 1cm blir mottrycket drygt 4000ggr högre än med originalslangen.) /Olle Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 jeg tenker jo liksom at det går med rundt 3-4 cm rør men det røret der er litt for stort.. kan det fungere med ett rør/slange som er rundt 3-4cm ??? forslag til rør ? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Lag et eget rør. Bruk ståltråd/patentbånd etc. Et eller annet av metall som kan bøyes. Surr det rundt et stolbein eller et eller annet i ønsket tykkelse. Teip plast rundt "skjelletet". Fiks ferdig hjemmesnekra rør som kan bøyes og øyes Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Med ett 4cm rör blir motståndet "bara" 16ggr större (modifieras beroende på ytjämnhet och krökning) för samma luftflöde. Det kan alltså bli läge att använda en rejäl Delta-fläkt på full fart... /Olle Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 eller legge et rør med kald luft utenfra og inn i dataen . Funker i teorien hvertfall om vinternen, på sommeren er det vel ikke samme effekten... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Genialt andesam! Hva med kondens? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 hmm. kondens ja... Men jeg tror ikke det ville ha vært noe problem. var en annen på forumet her som hadde prøvd det. tror ikke han fikk noen kondens problemer. Har heller aldri hatt noen problemer med kondens nå jeg sitter i kulden på rommet...hehe. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Ville det røret der passa fint inn i mitt chieftec bigtower, hvis jeg lar en vifte i bakkant suge inn luft.. ? og burde jeg har noe sprekere enn en papst vifte til å blåse inn i røret ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå