Anterialis Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg skal kjøpe nytt hk, cpu og ram, og lurer i den anledning på om jeg skal gå for socket A. Men det begynner jo å bli veldig gammelt, og noen sier det snart er slutt på Socket A. Burde jeg da se etter andre løsninger, siden jeg skal kjøpe nytt i dag? Er det da Socket 754 som kommer til å ta over for Socket A ? Og hvordan er det med socket 478, kommer det til å leve mye lenger? På forhånd takk! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Nå er det over hodet ingen som er sikkre på hvilke socketer som kommer til å bli gjeldene. Kjøper du Socket 754 nå og har litt uflaks blir det formatet skippet. Og da er du omtret like langt som om du hadde kjøpt socket A. Også må du noe lengre opp i pris hvis du skal over på 754. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Både Socket A og Socket 478 fases ut for arvtagerne Socket 754 og Socket 775/T. Det som per i dag er mest framtidssikkert å investere i er 754. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Se her: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000301 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Både Socket A og Socket 478 fases ut for arvtagerne Socket 754 og Socket 775/T. Det som per i dag er mest framtidssikkert å investere i er 754. Socket 478 skal jo klare Prescott da.. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Både Socket A og Socket 478 fases ut for arvtagerne Socket 754 og Socket 775/T. Det som per i dag er mest framtidssikkert å investere i er 754. Tror ikke det er så framtidsrettet å investere i Socket 754 siden Socket 939 blir å ta over i løpet av året. Skal innrømme at det er litt vanskelig å avgjøre, og at det blir mye spekulering tho... Derfor sitter jeg på gjerdet med mitt Socket A system. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 kjøp socket AA, Abit NF7-S 2.0 HK, AMD Athlon XP2800+, Corsair XMS PRO PC3200 400MHz... bra combo Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Greit nok at 754 blir byttet ut med 939 men det kommer ikke til å fases ut før i slutten av året og det kommer med cpuèr opp til 2700, dette vil si at om du kjøper dette er det et system som vil holde i 2-3 år fra nå av så jeg ser egentlig ikke problemet. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Både Socket A og Socket 478 fases ut for arvtagerne Socket 754 og Socket 775/T. Det som per i dag er mest framtidssikkert å investere i er 754. Socket 478 skal jo klare Prescott da.. Maks 3.4GHz P4E. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Både Socket A og Socket 478 fases ut for arvtagerne Socket 754 og Socket 775/T. Det som per i dag er mest framtidssikkert å investere i er 754. Socket 478 skal jo klare Prescott da.. Selv om 478 støtter komemnde Prescott i en overgangsfase er det socket T/775 Intel kommer til å satse på fremover. Når det gjelder pris/ytelse/fremtidssikkerhet så er da Athlon 64 på socket 754 best, spør du meg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ser ingenting gale i å invistere i Socket A hvis du har et treskeverk fra før (PIII eller Athlon Thunderbird) Har nettopp kjøpt nye Socket A deler!! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ikkeno galt i å kjøpe socket A nå, hvis du skal handle inn billige deler nei... men jeg ville heller sett på ett Socket 754 Hovedkort og en Athlon64 3000+ hvis jeg skulle bruke litt penger... (ok så er det midt på treet da, men man skulle tro den holdt for de fleste? ) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ikkeno galt i å kjøpe socket A nå, hvis du skal handle inn billige deler nei... men jeg ville heller sett på ett Socket 754 Hovedkort og en Athlon64 3000+ hvis jeg skulle bruke litt penger... (ok så er det midt på treet da, men man skulle tro den holdt for de fleste? ) Midt på treet? Den har da enorm ytelse i forhold til prisen, hvis du sammenligner med P4C Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 kjøp akkurat det som passer lommeboka di kjøper du en maskin som har bra ytelse idag så vil den funke bra i noen år til neste gang du skal ta en total oppgradering. Tviler på at hvis en socket blir faset ut så er maskinen ubrukelig inne 5 år eller noe. Jeg ville ikke statset på en ny socket type no før den ser ut til å kunne bli i markedet. Det er mye utprøvinger ang 64 bit systemene. Og jeg tror det blir som de første pentium. (P60 p75 og p90). Kjøp det du vil og har råd til no, så kan du heller ta en nytt valg når du ser hva som blir standaren senere. Det kommer i hvertfall jeg til å gjøre. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Ja.. Men hvis jeg kjøper s A i dag så holder det jo lenge. Spørsmålet er om det er mulig å kjøpe oppgraderinger til s A om feks 2 år.... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Ja.. Men hvis jeg kjøper s A i dag så holder det jo lenge. Spørsmålet er om det er mulig å kjøpe oppgraderinger til s A om feks 2 år.... Om 2 år. Nei, sorry. Da er nok socket A død og begravet for lenge siden. Men da igjen, hvilket hardware er brukende om 2 år? Diskettstasjon? Kanskje kabinet? Men eg vil annbefale deg et Socket A hovedkort nå for tiden. Prisen på 64-bit er ikke til og forsvare. + at det er relativt nytt. Kommer sikkert mange forbedringer i tiden framover til sommeren. Endret 2. februar 2004 av Thorvald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå