Sindreb Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har tenkt å utvide lagringskapasiteten i pcn min. Slik ser det ut nå..... IDE 1: 40GB HD med OS som er Master 120GB HD som er slave IDE2: DVD brenner som er master Jeg prøvd å sette inn enda en HD 40GB. Mener jeg kan si at jeg har prøvd alle jumper muligheter! Inklusiv, byttet ut DVD brenneren med 40GB! Hva er det jeg gjør galt?? Er jeg nødt til å koble i raid eller noe?? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Spørs hvilket hovedkort du har da............ Lenke til kommentar
Sindreb Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Det er et ABIT KT-1.32M ca 2 år gammelt...... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har det kortet RAID da.........? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Klarte ikke å finne noe spesifikt info om kortet ditt som jeg skjønte, men mitt gamle kort kunne klare to harddisker, ikke noe mer. Så jeg tipper at hovedkortet ditt støtter bare opptil to harddisker. Lenke til kommentar
Sindreb Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 OK! Takk skal du ha! Jeg vet ikke om kortet har raid... Har ingen anelse om hvordan jeg kan finne det ut heller.... hvordan finner jeg det ut? Trenger jeg noe spessiellt for å koble i raid? Lenke til kommentar
Sindreb Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis jeg kjøpte et hovedkort med RAID har jeg da trengt noe annet for å kunne koble inn flere HDr?? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis et HK har RAID støtter det 4 harddisker + et antall optiske drev (selvfølgelig). Du finner ut om kortet ditt har RAID ved å se i manualen din. Dessuten kan du se om det er 4 IDE- kontakter på kortet ditt i motsetning til 2 som er det normale ved "ikke- RAID" Hvis kortet ikke støtter RAID, og du absoloutt skal ha RAID, må du kjøpe deg en RAID- kontroller hos en webshop......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå