Gå til innhold

PC3200 og PC2700 minne

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan selvfølgelig gjøre det men problemet er da at du da må kjøre begge brikkene på 166mhz. Men PC2700 brikken kan selvfølgelig klare 200mhz ,men kanskje du må øke spennigen da og da øker du den på begge brikkene så kjøp en PC3200 du.

Vet ikke hvordan LL brikken virker sammen med andre brikker av andre merker. Om den fortsatt har sine lave timings eller om den setter seg til det den andre brikken har. Du burde ha 2x LL brikker iallefall..

LL står for Low latency og har meget (relativt) gode timings,

Lenke til kommentar

Jo, jeg kjøpte 3200LL minne fordi jeg ville overklokke FSB. Det hadde jeg ikke noe hell med, så maskinen tuter og går på 166mhz FSB med en nedklokket minnebrikke.

Jeg sparer en lapp hvis jeg kjøper PC2700LL brikken, så jeg tror jeg går for den =D

Hva skjedde igår forresten? Jeg ventet en halvtime på McDonalds, ingen kom.

Lenke til kommentar

HVis du bare skal kjøre på 166fsb er det bare og gå for 2700LL brikke HVIS den har de samme timingsene. Det kan du sjekke på Corsair sin hjemmeside. Har de de samme så er det et fett for deg om du har PC2700 og 3200

Stod du og ventet? Sendte deg SMS og spurte om det ble droppet. DU skulle ringt man! Beklager for at jeg ikke var der ,men jeg trodde fikk ikke tak i deg på mobilen. (du må gå med mobil hele tiden da) Så det er bare og ringe til netcom og få PUK koden.

EDIT: PS.. du burde pakke ned avartaren din litt.. =)

Lenke til kommentar

CFD, Jo, jeg stod og ventet ja. Jeg hadde fått PUK koden men jeg hadde ikke nummeret ditt. Jaja, vi prøver igjen neste helg, så får jeg forberede greiene litt bedre.

CAS 2-3-2-6 3200LL brikken

CAS 2-2-2-5 2700LL brikken

Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde jeg 3200LL brikken min på samme timings som 2700LL har. I verste fall må begge brikkene gå på 3200LL hastighet, og det er jo like greit.

ComputerBoy, Neste gang jeg oppgraderer CPU kjøper jeg sikkert nytt minne også, så jeg trenger ikke noe raskere enn pc2700.

Lenke til kommentar
CAS 2-3-2-6  3200LL brikken

CAS 2-2-2-5  2700LL brikken

Jeg tror det er pga høyere hastighet på PC3200 brikken at timingene er høyere. Så hvis du bare skal kjøre på 166FSB så er PC2700 noe jeg ville velge.

Du får se og lagre nummeret mitt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...