Gå til innhold

Lian Li Miditower og vannkjøling

Anbefalte innlegg

God Søndags-morgen.

Skal kjøpe meg nytt kabinett som jeg skal stappe vannkjøling inn i. Har bestemt meg for 1 ting i allefall, skal ha Lian Li.. er neste forelska. Men det som er greia nå er at Fulltoweret deres koster balle, og vil derfor ha ett miditower, This One

Men det jeg egentlig lurer påer.. hvordan kan jeg få plassert en Evo 240 radiator

(2*120 mm vifter) i denne uten å føkke 3 stk 5 1/4 brønner?! Tenkte litt på om det holder med evo 120, men har på feelingen at det blir litt for lite, i og med at jeg skal kjøle cpu/gpu/chipset. Skal ha den mellomstore eheim-pumpa (600 l/t/)

Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan løse dette? Hjelp taes i mot med takk:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt nå, og jeg ser at miditower og vannkjøing ikke er bestekompiser, så jeg har sett litt på Chieftec Matrix Fulltower Her skal jeg i allefall få plass til vannkjøling:D

Så det blir nok denne ja...

Men ett par ting jeg lurer på:

1. Hva trenger jeg av vifter i kabinettet når jeg skal ha vannkjøling av cpu/gpu/shipset ?

2. Hvilke slanger er å anbefale.. de må være noe fleksibel.. 3/8"-slanger skal jeg ha.

Lenke til kommentar
2. Hvilke slanger er å anbefale.. de må være noe fleksibel.. 3/8"-slanger skal jeg ha.

Kjøp Swiftechslange. Tygonslangane dei har på microplex er regelrett rævva, knekker for ingenting.

På netconnention trur eg dei skal ha skikkelige tygonslangar som har tjukkare vegger enn dei på microplex.

Lenke til kommentar
Er dei siste bilda fra før eller etter du skifta fra tygon til swiftech?

(Om det var deg da)

Det er ikke tygon slangene jeg bruker der.Tygon slangene til microplex er helt ubrukelig.Bruker Kuriyama, slange 1/4"ID - 3/8"OD og er fornøyd med de.

Tygon @ microplex stinker

Tygon @ netconnection har mye tykkere vegger og funker derfpr strålende.

Lenke til kommentar
Er dei siste bilda fra før eller etter du skifta fra tygon til swiftech?

(Om det var deg da)

Det er ikke tygon slangene jeg bruker der.Tygon slangene til microplex er helt ubrukelig.Bruker Kuriyama, slange 1/4"ID - 3/8"OD og er fornøyd med de.

Tygon @ microplex stinker

Tygon @ netconnection har mye tykkere vegger og funker derfpr strålende.

:yes: jepp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra tuppen av nipplane er radiatoren 9,5cm høg inkl. vifter.

Du bør berekne ca 15cm inkludert slange hvis du skal bøyde den under raditoren..

|_______________________| <--vifter

|XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX| <--radiator

|XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX|

|U| <--slangenippel

.\ \_____<--slange

l33t sk1llz! :D

Lenke til kommentar

nå venter jeg bare på at noen skal teste waterchill sitt nye antarctica power-set. Tror jeg går for den. Og setter radiatoren i toppen av kabinettet. Men lurer litt på hvordan jeg skal feste den der... Må se hvilke løsninger andre har gjort. Er ikke sikker på om viftene står melleom kabinettet og radiatoren her, eller om viftene er montert "under" raddissen.... Finner vel ut av det:D

Gidder ikke å sette sammen deler selv.. Like greit for oss nybegynnere å kjøpe ferdig-kit med tanke på montering og slikt...

Eneste jeg lurer på.. trenger man noe antikondens-dritt rundt om kring i dataen eller? Og hvor stor sjanse er det for lekkasje etter at man har testa systemet og alt er ok... Vil ikke at det skal begynne å dryppe etter 3 mnd....

Lenke til kommentar

Ditt valg om hva du kjøper.

Ang. kondens så trenger du ikke det med vanlig vannkjøling nei. Du kan aldri komme lavere enn romtemperatur uansett så lenge du ikke har peltier (les peltier-guiden her på siden hvis du ikke er sikker på hva det er) eller fasekjøling à la Vapochill eller Prometeia (kan også leses om her på forumet). Ang. lekkasje: Hvis du har satt sammen ett system, sjekka alle koblinger og testkjørt det i 12-24 timer er det så og si veldig liten sjanse for lekkasje så fremt du ikke er veldig uforsiktig ved montering. Jeg har hatt mitt vannkjølesett i godt over ett år nå, og jeg har enda ikke hatt en lekkasje. (selv uten å prøvekjøre det først). Men jeg er alltid nøye med å sjekke at tilkoblinger og sånt er sikkerhetsmessig utførte.

Lenke til kommentar

Tror nok at det blir lian li miditower og en 2*120mm radiator i toppen. Så skal jeg la slangene stå inne i kabinettet, så sparer jeg LITT plass i allefall i cd-rom brønnene.. + at da slipper jeg så må bøy og drit på slangene, kabnskje jeg til og med slipper sånne 90 graders koblinger også..

Gleder meg nå bare til å se testene av asetek waterchill antarctica dual rad systemet. De har jo brukt blackice extreme 2 radiator (2*120mm) og 2 stk 120 mm papst vifter. 1/2" slanger, ny kjøleblok whitewater-lignende sak)... Så dette kan bli bra assa:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...