Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 På min xp 3000+ og nf7-s, klarer jeg ikke å få pcen til å starte med høyere vcore enn standard. Om jeg setter den til 1,675, så går det en fin alarm, og pcen skrur seg av. Når jeg starter på nytt igjen da, så har den gjennopretta standard instillinger. Hvis jeg går inn i bios (den husker hva jeg satte den på når det gikk galt) og saver settings igjen, kommer samme feilen neste gang. Hva skyldes dette? Lenke til kommentar
E1rik Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Er det en alarm, skal vel kanskje du vel kanskje få slått av den alarmen en plass. Er det en programvare du har lagt inn kanskje? Det er vel kanskje en grunn til at alarmen går og. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Høres ut som om at det blir for varmt. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) For varmt ja...det kan nok hende. Kjøleren jeg har nå er ekstremt dårlig. 70 grader ved full load. Får meg en Thermaltake Xaser 11 om 1 uke, så får prøve da Den alarmen kommer før jeg rekker å se noe på skjermen...Hører at vifter og hdd starter i 1 sek, så skrur den seg av mens alarmen uler. #Edit: Men blir det for varmt SÅ fort? Endret 1. februar 2004 av Andeplane Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Høres ut som du må deaktivere en eller annen sikkerhetsfunksjon på hovedkortet. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Høres ut som du må deaktivere en eller annen sikkerhetsfunksjon på hovedkortet. Hmm...har hørt at nf7-s v2.0 er bra til overklokking, og da burde det vel ikke være noen sikkerhetsgreie som standard instillinger Hva kan denne hete da? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 70 grader ved full load ja... Det er bare å glemme å overklokke den intil du får noe bedre kjøling. er det 75 eller 85 som er kritisk temp for den prosessoren? Husker aldri det. Men uansett har ikke den prosessoren din det mye godt stakkar. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) 70 grader ved full load ja... Det er bare å glemme å overklokke den intil du får noe bedre kjøling. er det 75 eller 85 som er kritisk temp for den prosessoren? Husker aldri det. Men uansett har ikke den prosessoren din det mye godt stakkar. BuhuuuUU!!! Den tåler 85 grader. Mens jeg sitter i windows og surfer på hw forumet ligger den på 58 grader. Det er jo akseptabelt, men under Prime 95 så går den opp på 69,5 - 70,5 grader. #Edit: Den bør vel klare å få SKJERMBILDE selv om jeg setter opp vcore 0,025 v? Synes nå ikke det er så mye forlangt Endret 1. februar 2004 av Andeplane Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Høres ut som om at det blir for varmt. Hmmmmm trur ikke d er for varmt jeg.... kanskje... kanskje ikke.. jeg har NF7-s å [email protected] ghz hvis jeg skrur opp vlten til 1.8 eller hva ****** d var... 1.85 eller noe sånt.. anyway... så får jeg å en fin hjerneskrellende alarm som går konstant... jeg sjekket tempen... da var den 35C 5 C mer en normalt..... så JEG personelig trur ikke at det er tempen.. men at psu'en ikke tåler mer.... men som sagt... vet ikke med sikkerhet Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Er standard Chieftec 340 Watt psu. Har 2x seagate hdder, 1 dvdrom pluss pcen da. Kanskje det er den som er synderen ja... Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Er standard Chieftec 340 Watt psu. Har 2x seagate hdder, 1 dvdrom pluss pcen da. Kanskje det er den som er synderen ja... Hvis den ikke fungerer slik den skal kanskje, men den PSU'en skal holde i lange baner ellers.... Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hmm ok. Den fungerer nok som den skal den. Men er det rett og slett dårlig versjon av HK eller CPU? Eller hvorfor skjer dette da? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Det kan jo være en av de to tingene du nevner der, men PSU skal holde. Lykke til iallefall Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Merkelig.... prøvd og slått av allt av alarmer og sikkerhets innstillinger... Prøv når du har fårr Cpu vifta.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Tips ! Bruk equitos bios version D21 . http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=33981 Beste for RAID-0 oppsett og overklokking også . Bruker SATA bios 4.2.27 istedet for 4.2.43 som har problemer . Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Tips !Bruk equitos bios version D21 . http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=33981 Beste for RAID-0 oppsett og overklokking også . Bruker SATA bios 4.2.27 istedet for 4.2.43 som har problemer . Hrmf...liker ikke skifte bioser...skummelt Men thx Får vel gjøre det...venter uans til thermaltake vifta kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå