Gå til innhold

Dårlig cpu?

Andeplane

Anbefalte innlegg

På min xp 3000+ og nf7-s, klarer jeg ikke å få pcen til å starte med høyere vcore enn standard. Om jeg setter den til 1,675, så går det en fin alarm, og pcen skrur seg av. Når jeg starter på nytt igjen da, så har den gjennopretta standard instillinger. Hvis jeg går inn i bios (den husker hva jeg satte den på når det gikk galt) og saver settings igjen, kommer samme feilen neste gang. Hva skyldes dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For varmt ja...det kan nok hende. Kjøleren jeg har nå er ekstremt dårlig. 70 grader ved full load. Får meg en Thermaltake Xaser 11 om 1 uke, så får prøve da ;)

Den alarmen kommer før jeg rekker å se noe på skjermen...Hører at vifter og hdd starter i 1 sek, så skrur den seg av mens alarmen uler.

#Edit:

Men blir det for varmt SÅ fort?

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar

70 grader ved full load ja...

Det er bare å glemme å overklokke den intil du får noe bedre kjøling.

er det 75 eller 85 som er kritisk temp for den prosessoren?

Husker aldri det.

Men uansett har ikke den prosessoren din det mye godt stakkar. :(

Lenke til kommentar
70 grader ved full load ja...

Det er bare å glemme å overklokke den intil du får noe bedre kjøling.

er det 75 eller 85 som er kritisk temp for den prosessoren?

Husker aldri det.

Men uansett har ikke den prosessoren din det mye godt stakkar.  :(

BuhuuuUU!!!

Den tåler 85 grader. Mens jeg sitter i windows og surfer på hw forumet ligger den på 58 grader. Det er jo akseptabelt, men under Prime 95 så går den opp på 69,5 - 70,5 grader.

#Edit:

Den bør vel klare å få SKJERMBILDE selv om jeg setter opp vcore 0,025 v? Synes nå ikke det er så mye forlangt :p

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar
Høres ut som om at det blir for varmt.

Hmmmmm trur ikke d er for varmt jeg.... kanskje... kanskje ikke.. jeg har NF7-s å [email protected] ghz

hvis jeg skrur opp vlten til 1.8 eller hva ****** d var... 1.85 eller noe sånt.. anyway... så får jeg å en fin hjerneskrellende alarm som går konstant... jeg sjekket tempen... da var den 35C 5 C mer en normalt..... så JEG personelig trur ikke at det er tempen.. men at psu'en ikke tåler mer.... men som sagt... vet ikke med sikkerhet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...