Alexanderdj Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har gått til anskaffelse av et Asus radeon 9800 Xt 256 MB kort som jeg har store problemer med. Kortet blir veldig varmt og den medfølgende programvaren klager nå og da på at viftene ikke fungerer optimalt, selv om begge går rundt slik de skal etter hva jeg kan se. Uten load har jeg en temperatur på 54 til 56 grader, uten noen kabinett dør og pcen ikke er tildekket av noe, mens med load er den på rundt 60 grader. Syns dette virker veldig mye, kortet blir varmt og det sliter med enkelte aplikasjoner. I skrivende stund bruker jeg ATI sine nyeste drivere og Asus SmartDoctor 4.0 til å teste kortet. GPU temperaturen er på 56 grader med ingen load. Ram er på 50 grader. Dette kan vel ikke være riktig? Er kortet mitt defekt? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 tempen var vell kanskje litt mye, men langt ifra å være skadelig, hvis kortet ikke fungerer slik det skal så er det bare å bytte vett.... Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Er kjedelig å måtte sende kortet tilbake for så og vente på et nytt et Tror temperaturen er veldig høy da smartdoctor sier at det skal sette opp hastigheten fra maks fra 40 grader. Kortet kommer aldri lavere enn 54 så viftene går på maks hele tiden. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Et så dyrt kort burde du sende tilbake Endret 1. februar 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Da sender Norek meg nytt kort tilbake Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 å neida. 56 er nok helt vanlig, men det er ikke noe skadelig hvis du har noen gode kabinettvifter som blåser inn mot kortet, vil det nok hjelpe ganskje mye Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 56 grader kan vel umulig være vanlig på det kortet med ingen load? Hadde 5 kabinett vifter i babinettet under deler av testen. Norek sender meg også nytt kort, etter at dem testet det. Så må jo ha vært noe galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå