Gå til innhold

Noen med fantasi og bilderedigeringsegenskaper?

Straydog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med positive tilbakemeldingar!

Bildene fann eg på lost-media.com og google bildesøk.

Ang. blending, fargane til Kjell Magne fekk ein omgong med color-balance og RGB justering i PSP.

Det viktigaste er å ha bilder i mest mogleg samme fysiske omgjevnader, med tanke på lys, kroppsposisjon etc, stemmer alt dette går arbeidet meget lett for seg.

Litt visking i lav latency ved overgangar.

Antialiasing ved cropping kan og være lurt, samt "soften brush" rundt kantane til slutt for å unngå "klippe-lime-effekt".

Til slutt ein siste kontrastjustering, til ein får samme fargestyrke i fjeset som dei andre i bildet.

Anbefaler nybyrjarar å benytte seg av PSP (Jasc Paint Shop Pro) då det er relativt lettvint å sette seg inn i, har ein bror på 11 som bruker det, sjølv har eg brukt det i rundt 5 år.

Angrer dog litt på at eg ikkje har lært meg noko særleg av proffverktøyet, Adobe Photoshop, då det inneheld ein del snadderfunksjonar som PSP ikkje kan måle seg heilt med.

Kan til slutt nevne at Animation Shop følger med PSP, artig program om du liker GIF animasjonar.

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du å få fargene til å passe perfekt? og i tillegg fregner?

Gjorde litt forsjellig på det bildet.

Jeg tror jeg brukte følgende:

Image -> Ajustments -> Color Balance (Ctrl + B)

Image -> Ajustments -> Hue/Saturation (Ctrl + U)

Image -> Ajustments -> Levels (L)

Image -> Ajustments -> Brightness/Contrast

Filter -> Sharpen (Ctrl + F)

I tilleg brukte jeg verktøyene Burn Tool og Sponge Tool (O), for å få en passende effekt.

Merk at bildet ikke ser så fantastisk bra ut, men det er fordi jeg valgte å bruke minimalt med tid på det.

Jo mer tid en bruker, jo bedre vil resultatet bli, og jo mer nøye kan man være.

Merk at dette ikke er en tråd der bildene skal være 100% realistiske, men heller en tråd der bildene er morsomme. :)

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...