AndersT2 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Er ikke sikker om dette er hardware eller software-feil, så jeg poster begge stedene. Når jeg skal spille av DVD-video, i samme hvilken spiller, Windows Media Player 9, WinDVD. Så starter den, og det første bilde kommer, men så kommer den windows-feilmeldingen, og når jeg trykker "ikke send" så lukker programmet. Noen som vet hva feilen kan være, kan dvd-romen være ødelagt, eller mangler jeg en driver av noe slag?, har ikke problemer av noe annet slag, foruten treg avslutting av windows. Formaterte PCen for ca 3 uker siden. Det er skjelden jeg bruker funksjonen, men vil helst ha den tilgjenglig de gangene jeg trenger den. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Prøv en bedre avspiller, som f.eks PowerDVD 5. Mediaplayer og WinDVD er ikke kjent for å være bunnsolide for å si det sånn. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Men det virker som om det er samme hvilket program jeg bruker, det samme skjer, jeg kan selvfølgelig teste med PowerDVD. Lenke til kommentar
ichi Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ja det kan være noen filer i windows som er skadet. Er det en orginal dvd eller en dvd-r? Som krever diverse codez? Prøv å reinstaller windows media player! Og prøv enn annen plate, om du får samme problem med den. Da kan du begynne å lokalisere problemet nærmere! Dersom du får samme feil på den andre plate, da vil jeg kanskje se etter en annen dvd-rom. Dersom den andre plata virker, så er jo den første dårlig. Det finnes jo de som sier at å vaske den med salo skal virke! (jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke faktisk) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Når jeg tenker meg om så skjer det også med DVD-plater som er rippet til Harddisk, og siden det skjer med andre spillere en WMP, så hjelper det vel ikke å reinstallere den? Alle DVDer som jeg har testet er originale, også noen av de gratis som følger med PC Gamer Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Uff. Dette høres ikke bra ut. 2 muligheter her egentlig. Windows er ikke i form, ellers så er det DVD-rom'en som ikke er helt god. Det letteste hadde vært om du kunne testet den i en annen maskin for da ser du fort hva som er galt. Men jeg holder en finger på at DVD-rom'en din har blitt syk. Endret 1. februar 2004 av Cappo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg