Gå til innhold

DVD avspillings problemer

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker om dette er hardware eller software-feil, så jeg poster begge stedene.

Når jeg skal spille av DVD-video, i samme hvilken spiller, Windows Media Player 9, WinDVD. Så starter den, og det første bilde kommer, men så kommer den windows-feilmeldingen, og når jeg trykker "ikke send" så lukker programmet.

Noen som vet hva feilen kan være, kan dvd-romen være ødelagt, eller mangler jeg en driver av noe slag?, har ikke problemer av noe annet slag, foruten treg avslutting av windows. Formaterte PCen for ca 3 uker siden.

Det er skjelden jeg bruker funksjonen, men vil helst ha den tilgjenglig de gangene jeg trenger den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan være noen filer i windows som er skadet.

Er det en orginal dvd eller en dvd-r?

Som krever diverse codez?

Prøv å reinstaller windows media player!

Og prøv enn annen plate, om du får samme problem med den.

Da kan du begynne å lokalisere problemet nærmere!

Dersom du får samme feil på den andre plate, da vil jeg kanskje se etter

en annen dvd-rom.

Dersom den andre plata virker, så er jo den første dårlig.

Det finnes jo de som sier at å vaske den med salo skal virke!

(jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke faktisk)

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så skjer det også med DVD-plater som er rippet til Harddisk, og siden det skjer med andre spillere en WMP, så hjelper det vel ikke å reinstallere den?

Alle DVDer som jeg har testet er originale, også noen av de gratis som følger med PC Gamer

Lenke til kommentar

Uff. Dette høres ikke bra ut.

2 muligheter her egentlig. Windows er ikke i form, ellers så er det DVD-rom'en som ikke er helt god.

Det letteste hadde vært om du kunne testet den i en annen maskin for da ser du fort hva som er galt.

Men jeg holder en finger på at DVD-rom'en din har blitt syk.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...