Gå til innhold

hvordan få plass ?

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har hjemmelaget vannkjøling.. me så klart tank.. pumpe..radiator...vifter til å kjøle ned radiator....alt dette i en kasse utanfor pc'en.. men det blir en dritt job hvis jeg skal flytte pcen... men så har jeg hørt at jeg kan ha vannkjølinga i pcen... men kossn i granskauen skal jeg få plass til både tank, radiator å vifter inni der ????? jeg har dette kabinettet:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DX01BDU

-takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja si det... hadde jo hjulpet å vite hvor stor radiator du har, og hvordan tanken ser ut...

hmm ja.si d¨...... radiatoren er ca 20 -25 cm høy.. å ca 20 brei.... tanken er ca 30 - 35 cm høy.. vanskelig å si.. alt er i CA!!! :roll:

skal jeg få det til? men så kommer jo viftene i tillegg... har jo hjemmelaget vannkjøling... så viftene er ikke sutte fast i radiatoren....

Lenke til kommentar

Du kan fint flytte eine harddiskramma over psu. Har gjort det på mitt. Får ikkje til å legge ut bilder. Men kan sende deg om nødv.

Edit: Da har eg big toweret. Såg ikkje at du har midi før etterpå. Veit ikkje om der er plass da.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Magnus: Antar at du har en CD-rom og en brenner i kabinettet. Hvis du har mer så bare overse det jeg skriver nå: Plasser de to i de nederste brønnen. Da skal du ha plass til radiatoren med vifter i topplokket. Det blir nok litt trangt, men det skal være fullt mulig å modde den inn så lenge du ikke bruker 38mm tykke vifter. Her har du et eksempel på hvordan du kan gjøre det, men for all del ikke sett viftene til å blåse ned. Og skaff deg en mindre vanntank!

@ Ulvestad: Det er knapt nok plass til en HD oppå PSUen, men da blir den liggende løst der.

Lenke til kommentar
Magnus: Antar at du har en CD-rom og en brenner i kabinettet. Hvis du har mer så bare overse det jeg skriver nå: Plasser de to i de nederste brønnen. Da skal du ha plass til radiatoren med vifter i topplokket. Det blir nok litt trangt, men det skal være fullt mulig å modde den inn så lenge du ikke bruker 38mm tykke vifter. Her har du et eksempel på hvordan du kan gjøre det, men for all del ikke sett viftene til å blåse ned. Og skaff deg en mindre vanntank!

@ Ulvestad: Det er knapt nok plass til en HD oppå PSUen, men da blir den liggende løst der.

jepp d skal nåkk gå.... Men... jeg har mye ståanes oppå pc'en... så vifter i toppen er ikke den smartese ideen til meg :roll::ermm:

Noen annen forslag hvor viftene kan stå ?

Lenke til kommentar
jepp  d skal nåkk gå.... Men... jeg har mye ståanes oppå pc'en... så vifter i toppen er ikke den smartese ideen til meg  :roll:  :ermm:

Noen annen forslag hvor viftene kan stå ?

Da har du bare to andre muligheter slik jeg ser det:

1) Du må fjerne begge HD- og DD-kassettene og modde inn radiatoren nederst i fronten. MERK! Det kan faktisk hende at det ikke er plass til en så stor radiator der. Husk å måle først.

2) Sette radiatoren i sidedøra. Dette er ikke en særlig god eller smart løsning, men det er den eneste andre plassen det er plass til å sette raditoren.

Uansett så MÅ du ha en mindre vanntank =/

Personlig ville jeg ofra all den "lagringsplassen" oppå kabinettet til fordel for den mest perfekte plassen du kan plassere raditoren. Her vil dessuten radiatoren nyte godt av den naturlige oppdriften til varmluft. Sørg for å sette viftene under radiatoren for mest mulig effektiv utnyttelse av det.

PS. Husk å bruke et sånt mellomstykke mellom raditoren og viftene (glemmer bestandig hve det heter). Det er 100% nødvendig for god ytelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...