Lakesis Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg kjører en norsk versjon av Windows 2000 pro, og den fungerer greit...bortsett fra en del "småbugs" Problemene er som følger: 1: Hver gang jeg slår av maskinen eller logger av windows, så forandrer Hz på skjermen seg. Jeg pleier å kjøre den i 85Hz, men hver gang jeg starter nå så resetter den seg til 60Hz...og 60Hz er plagsomt for øynene! Problemet kom etter at jeg installerte UT og Strike Force 1.75...hva er dette for noe bøll? Og hvordan fikser jeg det? 2: Jeg har en Logitech Mouseman Wheel optisk mus. Den fungerte helt ok i 98 og ME som jeg brukte før...og den fungerer greit i 2000 også, bortsett fra en liten ting: Jeg bruker jo scrollhjulet som webwheel, og det "lagger" etter, er satt til å ta 3 linjer av gangen...men av og til så henger den etter. Skjer først ikke noe, så plutselig hvis jeg ruller mer så hopper den nedover som bare f... den tar seg igjen. Jeg har installert siste versjon av mouseware for 2000. 3: En gang iblant så er internetttilkoblingen min borte fra menyene, og jeg får ikke opp ikonet (de to skjermene) på verktøylinja. Dette skjer bare en gang iblant og jeg får koblet meg opp uansett...men hvorfor blir de borte innimellom? Ingen kjempestore problemer kanskje...men irriterende nok for det!!! Håper på noen svar Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg tror datamaskinen din hater deg. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 1. ATI kort? Prøv ATI refresh fix eller bruk et 3. parts program som sørger for optimal refreshrate i alle oppløsninger. (RefreshLock) Det siste gjør jeg. 2. Tror dette er skjermkort driver relatert men kan ta feil. Prøv nyeste driver. 3. Hakke peiling... [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-14 13:41 ] Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 60 - Har ikke peiling. Mushjul - Mus i kontroll panel (tor du kan stille inn hvor mange linjer du vil ha der et sted) Icon - tror du kan høyre klikke på oppkoblingen og velge hvis icon når oppkoblet. (ellers så tror jeg den bare er der en kortere tids periode). Kanskje det hjelper, kanksje ikke. Det er jo tross alt et microsoft oprativ system. Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 13:39, Akke skrev:1. ATI kort? Prøv ATI refresh fix eller bruk et 3. parts program som sørger for optimal refreshrate i alle oppløsninger. (RefreshLock) Det siste gjør jeg.2. Tror dette er skjermkort driver relatert men kan ta feil. Prøv nyeste driver.3. Hakke peiling...<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-14 13:41 ]</font> Jeg har Nvidia kort (Gainward GF2). Det som er merkelig er at dette problemet ikke var der før...det kom som sagt etter at jeg installerte UT og SF... Hvordan kan det med webwheel på musa være skjermkortdriverrelatert? (puuhh for et ord :razz: ) Jeg har prøvd å sette 1 linje, 3 linjer, hele sida osv i innstillinger for musa, men det forbedrer ingenting! Litt merkelig: Jeg prøvde å slå av markørhastighet/akselerasjon (har den normalt på medium), og da ble det bedre en liten stund? Ble kvitt lagg'en...men så plutselig kom den igjen...og nå skjer det ingenting hvis jeg forandrer! Og det prob'et med oppkobling: ikke bare ikonet som blir borte, men hvis du går inn på mine tilkoblinger, så er de borte derfra også...men neste gang jeg starter opp maskina så er alt der igjen. Ingen som har noe mer konstruktivt å komme med? (og gjerne veeeldig mer konstruktivt enn "maskina di hater deg"... ) Er smått irriterende... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 01:44, Lakesis skrev:Jeg kjører en norsk versjon av Windows 2000 pro, og den fungerer greit...bortsett fra en del "småbugs"Problemene er som følger:1: Hver gang jeg slår av maskinen eller logger av windows, så forandrer Hz på skjermen seg. Jeg pleier å kjøre den i 85Hz, men hver gang jeg starter nå så resetter den seg til 60Hz...og 60Hz er plagsomt for øynene! Problemet kom etter at jeg installerte UT og Strike Force 1.75...hva er dette for noe bøll? Og hvordan fikser jeg det? Jeg tror det er relatert til skjermkort driver. Hvilken versjon bruker du? Quote: 2: Jeg har en Logitech Mouseman Wheel optisk mus. Den fungerte helt ok i 98 og ME som jeg brukte før...og den fungerer greit i 2000 også, bortsett fra en liten ting: Jeg bruker jo scrollhjulet som webwheel, og det "lagger" etter, er satt til å ta 3 linjer av gangen...men av og til så henger den etter. Skjer først ikke noe, så plutselig hvis jeg ruller mer så hopper den nedover som bare f... den tar seg igjen. Jeg har installert siste versjon av mouseware for 2000. Har du siste versjon av mouseware 9.41 driver og 9.41.1.33 Kontroller? Bruker du USB eller PS/2 tilkobling? Quote: 3: En gang iblant så er internetttilkoblingen min borte fra menyene, og jeg får ikke opp ikonet (de to skjermene) på verktøylinja. Dette skjer bare en gang iblant og jeg får koblet meg opp uansett...men hvorfor blir de borte innimellom? Har du SP2 og SRP1 installert? Hvilken oppkobling bruker du modem, ISDN eller... Hvilken type modem/ISDN kort bruker du? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 jeg tror det er som følger. nvidia refresh rate fix er svaret ditt (tror jeg) på det første. Det andre husker jeg ikke helt hva som var problemet, men har du prøvd å hake av på microsoft office compatability og active window only. Den tredje vet jeg ikke hvorfor noen ganger og noen ganger ikke, men det skjer vel hvis explorer i windows restarter gjetter jeg. Da er det i tilfelle bare å logge ut og inn igjen. (det kan det være hvertfall, men ikke sikker) håper det kan hjelpe :smile: bertie Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Til pkalle: Skjermkortdrivere: detonator 27.42 Mouseware: 9.42.0.0 Tilkoblet på USB (hva mener du med kontroller, er det 2 forskjellige drivere til musa som må legges inn?) Har lagt inn SP2, hva er SRP1? Bruker ISDN, har et Doro Zeus 128 eksternt USB Til bertie: hva er og hvor finner jeg nvidia refresh rate fix? [ Denne Melding var redigert av: Lakesis på 2002-03-14 20:40 ] Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Nvidia refreshrat fix virker ikke med drivere nyere en 21.41. Jeg trodde ikke det var noe nyere en 9.41, kontroller er inkl. i driver. Ser det er kommet en "nyere" versjon en av de siste dagene. Jeg bruker v9.41 uten problemer under Win2000 har du prød denne? Den passer til alle Logitech muserinkl dual optik, har en selv ikke trådløs da, men.. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 er ikke sikker på hvor jeg hentet ned den, men hvis du skriver: "nvidia refresh rate fix" med de "-tegnene i for eksempel altavista ville ikke det vært noe dårlig tips... aldri hørt om at det er flere drivere enn én man skal installere til Logitech mus bare for å ha nevnt det... bertie Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 21:40, bertie skrev:er ikke sikker på hvor jeg hentet ned den, men hvis du skriver: "nvidia refresh rate fix"med de "-tegnene i for eksempel altavista ville ikke det vært noe dårlig tips...aldri hørt om at det er flere drivere enn én man skal installere til Logitech mus bare for å ha nevnt det...bertie Det er vel ingen som snakker om å installere to ting. :smile: kontrolleren er inkl i driveren. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 20:39, Lakesis skrev:Har lagt inn SP2, hva er SRP1? SRP1 er "Security Rollup Package" (den første), og finnes på http://www.microsoft.com/windows2000/downl...401/default.asp Mvh. Eivind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå