Gå til innhold

Akam.no: komplett overpris?

Anbefalte innlegg

Har registrert at komplett.no og et par andre nettbutikker har lagt ut det nye Canon Digital PowerShot A40 i nettbutikkene.

Men det ser ut til at de legger prisen veldig høyt i forhold til de 399$ (mellom 3000 og 4000 kroner)som Canon selv stipulerte i pressemeldingen sin.

Komplett.no skal ha godt over 8000 for A40. Det får nøyaktig samme pris som S40?? som har en million flere bildepunkter, hvor er logikken?

Hva mener dere i digitalkamera.no, og andre der ute om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Dette er helt tydelig en klar overprising fra Komplett sin side. Enten det eller så har det skjedd en feil ved prisingen deres.

I svenske webshopper som Cyberphoto og ScandinavianPhoto får man den nye Canon A40 for mellom 4400,- og 4450,- (i SEK). Gjør man et kjapt regnestykke (trekker fra svensk MVA, regner om til NOK, og legger på norsk MVA) ser man at den norske prisen blir på rundt 3700,- pluss frakt og Postens satser. Mye penger å spare altså!

Se forøvrig:

http://www.scandinavianphoto.com

http://www.cyberphoto.se

Lenke til kommentar

Her er svaret jeg fikk fra komplett...

komplett bullshit?

-----Original Message-----

From: [email protected] [mailto:[email protected]]

Sent: 13. mars 2002 16:17

Hei

Prisen du ser på 400$ er prisen i USA,

Her i norge må vi forholde oss til prisene som Canon norge fastsetter, Prisen som står på webben gjenspeiler hvor mye vi betaler for kameraet. vi tjener ikke 4000kroner på dette kameraet.

Hvis du kan få dette kameraet til 4000 kr hos en konkurrent av oss , bør du kjøpe det der.

-----------------------------

Jada de må ta 8500 for et kamera de selv sier de betaler 3500 for... over 100% avanse... lukurativt!! :wink:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Det svaret faller på sin egen urimelighet...Eller så er det Canon Norge som er ansvarlige for feilprisingen...

Canon Powershot A40 er en modell som er ment å erstatte den nåværende A20 modellen (som ligger i underkant av 4000 i de beste norsk webshoppene). Forskjellene skal være marginale. Hvis du ser i de svenske webshoppene ser du at de nye modellene faktisk er billigere enn de utgående!

Jeg ser at nye A40 ligger med eksakt samme pris som 4 mpix utgaven S40. Sannsyneligvis er det denne A40 er blitt forsvekslet med. Det er ikke første gang det er oppstååt feilprising i produkter med likelydende navn hos Komplett!

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Etter å ha undersøkt nærmere ser jeg at både tekst og bilde på produktinfoen til nye Canon Digital Powershot A40, beskriver Canon Digital Powershot S40. De har helt klart gjort en glipp her. Synes forøvrig at tilbakemeldingen deres var uhøflig, og viser liten vilje til å undersøke eventuelle tabber nærmere...

Lenke til kommentar

I rettferdighetens tegn gjengir jeg nå siste og positive svar fra komplett.no:

From: [email protected] [mailto:[email protected]]

Sent: 14. mars 2002 11:11

Hei

Her har jeg nok svart litt fort

innkjøp hos oss har blingset litt på prislisten mellom A40 og S40 Prisen skal nå være rettet.

Jeg er lei meg for å ha snakket mot bedre vitene tidligere, og vil takke for at du påpekte feilen.

Mvh XXX

Komplett.no

-------------------------

Sånn skal det låte! :wink: Bra vi er våkne hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...