Gå til innhold

hardisken slettet \ formatert ?

Anbefalte innlegg

hva ****** er det som har skjedd \ skjer med maskina mi (den bærbare disken).

lurer på om dette kan være virus. plutselig så får jeg opp en 'boks' nede på oppgavelinjen som sier dette : windows kan ikke lagre alle dataene for filen G:\$Mft. dataene har gått tapt. denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren, eller nettverkstilkoblingen. prøv å lagre filen et annet sted.

samme melding kommer opp for de andre volumene (F og H).

hva har skjedd her? har alt blitt slettet eller hva?

for det første så het ingen av volumene mine G, F, eller H. de het I,J,K.

for det andre så står det at filsystemet til de forskjellige partisjonene (G,F,H) er RAW. hva er dette for et filsystem? de var NTFS før dette skjedde. merkelige greier.

jævlig surt om alt på den 160 gb disken har gått tapt.

i tilfellet; noen som vet om noe sted man gå gå for å få gjenopprettet disker? filene er jo fortsatt 'inne på disken'. f.eks er dette metoder polititet bruker til å leite opp gamle filer på suspekte maskiner..etc, noen som vet om dette går for oss mer eller mindre lovlydige og?

noe merkelig : volumene \ partisjonene, når de vises i Min Datamaskin, veksler hele tiden mellom å være tilgjengelige og å ikke være tilgjengelige. merkelig er det også at den ene disken, står oppført som at brukt plass er 75Gb, noe som stemmer, men at den fortsatt er utilgjengeli.

trenger svar på dette. det er viktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firmaet du leter etter som politiet bla bruker heter IBAS. Det vet å ta seg betalt bare så det er sagt. Om det er verdt det eller ikke er en annen diskusjon.

Googler du rundt så finner du mange verktøy for å redde filer og filsystemer. Ser ut som om du sliter med et problem i Master File Table.

Harddisker er ikke å stole på. Selv stoler jeg på DVD og CD. En jeg møtte i Hannover for mange år siden klarte å få meg til å bli nærmest religiøst overbevist om at CD/DVD er det eneste lagringsmediet man til syvende og sist kan stole på.

Edit: Ved harddisk problemer så er jeg veldig glad i å kjøre sånne testprogrammer fra leverandøren av HD'n. Du finner som regel noe du kan laste ned og legge på en disk eller CD og boote på å kjøre en test. Så kan du se om det er håp for disken din i det hele tatt.

Endret av larskrru
Lenke til kommentar

Jeg har mange disker og jeg stoler på de jeg. Dog så er dette disker som ikke blir byttet i maskiner så ofte. IDE kablene står i hele tiden osv. De blir kjørt i raid med en ekstern kotrnoller. jeg mener at disker er sikkert nok for den vanlige bruker. Men jeg har jo de viktigste tingene mine på flere disker da.

Lenke til kommentar
hva ****** er det som har skjedd \ skjer med maskina mi (den bærbare disken).

lurer på om dette kan være virus. plutselig så får jeg opp en 'boks' nede på oppgavelinjen som sier dette : windows kan ikke lagre alle dataene for filen G:\$Mft. dataene har gått tapt. denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren, eller nettverkstilkoblingen. prøv å lagre filen et annet sted.

samme melding kommer opp for de andre volumene (F og H).

hva har skjedd her? har alt blitt slettet eller hva?

for det første så het ingen av volumene mine G, F, eller H. de het I,J,K.

for det andre så står det at filsystemet til de forskjellige partisjonene (G,F,H) er RAW. hva er dette for et filsystem? de var NTFS før dette skjedde. merkelige greier.

jævlig surt om alt på den 160 gb disken har gått tapt.

i tilfellet; noen som vet om noe sted man gå gå for å få gjenopprettet disker? filene er jo fortsatt 'inne på disken'. f.eks er dette metoder polititet bruker til å leite opp gamle filer på suspekte maskiner..etc, noen som vet om dette går for oss mer eller mindre lovlydige og?

noe merkelig : volumene \ partisjonene, når de vises i Min Datamaskin, veksler hele tiden mellom å være tilgjengelige og å ikke være tilgjengelige. merkelig er det også at den ene disken, står oppført som at brukt plass er 75Gb, noe som stemmer, men at den fortsatt er utilgjengeli.

trenger svar på dette. det er viktig!

Hei!

Har samme problemet på min maskin nå. En Seagate Sata 160 gb!

Og på min 80 gb WD. Noen som har noen ide om hva som har skjedd?

Rart med to identiske feil. Mappene i roten er der men de har ikke noe innhold. Disken sier det er brukt 117gb, men i mappene kan jeg bare "se" 22gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...