Funkypapa Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei Har kjøpt meg nytt utstyr for å bygge pc. men rett før installasjoen starter, får jeg beskjed om at programmet ikke finner noen harddisk. Jeg har en Samsung S-ATA 160 MB harddisk, Pioneer Ao6 DVD-spiller, Abit Max3 hovedkort, AMD 64 3000+ prosessor. Har bygd noen pc`er før uten store problemer, men denne gangen sliter jeg maksimalt. har prøvd alt fra å bytte jumpere til å benytte en gammel disk på IDE-slotten. Noen som har tips? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Trykk F6 under innstalasjonen og ha S-ATA driverene klare på diskett TaZ Endret 31. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Sjekk at den står oppført i bios, sjekk kabler, innstallert S-ATA? Lenke til kommentar
Funkypapa Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Trykk F6 under innstalasjonen og ha S-ATA driverene klare på diskett TaZ Jeg har prøvd å legg einn drivere som følger med Abit-hovedkortet (kan velge mellom 4-5 stykker), men har prøvd et par av dem uten suksess. Lenke til kommentar
Funkypapa Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Sjekk at den står oppført i bios, sjekk kabler, innstallert S-ATA? Jeg tror kjernen til problemet ligger der: finner den ikke i bios. Har satt på auto men finner fortsatt ikke noe. Har koblet litt strøm og S-ata kabel og opp mot hovedkortet.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Abit ressurs. http://forum.abit-usa.com/forumdisplay.php?forumid=3 Lenke til kommentar
johsto Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei, her så det ut som det kunne være hjelp å få. Har samme problem med en samsung s-ata 120Gb, men med MSI KT6 Delta-FISR Socket A Hovedkort. Ser ikke hdd'en i bios, men i raid-menyen står den oppført. Får heller ikke til å trykke F6 under installeringen. Men jeg får litt ute i installeringen beskjed om å sette in diskett, og det gjør jeg, og da går alt bar, jeg får partisjonert og alt, men under installeringen kommer det opp beskjed om at noe ikke bestod windows logo-testen, og at jeg kan få et ustabilt system om jeg fortsetter. Er dette pga. driverne? Jeg har hørt folk som har sagt ja, og at systemet krasjet etter få dager. Ps, dette er den første pc'en jeg bygger selv... Noen som har en løsning på lager? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) under installeringen kommer detopp beskjed om at noe ikke bestod windows logo-testen, og at jeg kan få et ustabilt system om jeg fortsetter. Er dette pga. driverne? Ps, dette er den første pc'en jeg bygger selv... Noen som har en løsning på lager? Den beskjeden er trolig den du får en driver ikke er "Godkjent" av Microsoft. Det er bare og peise ivei. ingen av mine drivere er "Godkjent" av Microsoft og jeg har ikke opplevd noen (Ikke-selvpåførte ) problemer Jeg har hørt folk som har sagt ja, og at systemet krasjet etter få dager. Bare Bullshit Endret 31. januar 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
johsto Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Okay, skal prøve å gå for det da. Den som venter får se! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 johsto ! F6 opsjonen virker sånn . Du får senere beskjed om å sette inn driver diskett i A. Uten å trykke F6 får du ikke dette. Du skal trykke fortsett under installasjonen (logo not passed driver) da det er sata driver fra disketten som blir installert . Du kan alltid bytte drivere til logo testede senere (WHQL) på windows update eller hovedkort produsentens web. SATA controller og sata RAID må være enablet i bios. (under PCI config/onboard vanligvis). Har Nforce kort selv og SATA RAID må være enablet selv med singel sata disk. Deretter må boot sekvens endres til 1=CDROM 2=SATA eller SCSI (avhengig av hovedkort type produsent) Lenke til kommentar
Funkypapa Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Ok, skal prøve det ut. Men nå har jeg fått ett enda større problem. Har antageligvis flyttet for mye rundt på jumpere. Nå kommer jeg ikke inn i installasjonsprogrammet til xp pro. Rett etter booting (jeg ser at den finner disken i raid) kommer det en melding: Verifying DMI Pool Data.... Noen som vet hvordan jeg kommer utenom denne? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Sette til å boote fra cdrom i biosen? TaZ Lenke til kommentar
Funkypapa Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hah! Fikk det endelig til å fungere. nesten så jeg blir forbanna på meg selv, for løsningen lå i å scrolle litt nedover på driver-lista som lå på disketten. jeg hadde tydeligvis ikke installert riktig driver etter å ha trykket F6!! Men takk for all hjelp. Godt å vite at det er noen som kan hjelpe til enhver tid! Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå