TopFlite Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg har selv en som fulgte med et Chiftech kabinett en gang. Er denne noe tess? hva spiller egentlig inn med en PSU ? hva er fordel med å ha en bra ? har ikke noe problemer med min, men har den mye å si i forbindelse med varmen inne i kabinettet ? Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Chieftech psu'en er jo grei, om du ikke har for mye som skal ha spenning i din pc, har selv 2 psuer fordi chieftechen ikke ville gi mer. Det som er viktigt ofte med en god psu er hvor mye A(Ampere) den klarer og gi på de forskjelige spenningene(helst +12v og +5v). Psu skal som regel ha lite og si på varme i kavinettet, fordi det er vifte som blåser ut den varme lufta fra de(nesten alltid) Håper det hjalp litt? -OxBoW- Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det er ikkje sååå viktig å ha kjempebra PSU, men det er viktig å ikkje ha dårlig PSU (Q-tec) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 PSU skall också hålla spänningsnivåerna stabilt inom rimliga gränser. Det är viktigare att spänningen varierar så lite som möjligt än att den ligger rätt på det nominella värdet. (Dvs 12V kan t ex hållas på 11,7+-0,2V.) /Olle Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hvordan finner jeg ut om PSU'n min er stabil? Og hvilken innvirkning har det på overklokking? Har akkurat kjøpt meg et Aopen HQ08 kabinett,med orginal 300W PSU,noen som vet om de er ok? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 PSU er VIKTIG. Simon Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Du kan få en pekepinn på om PSU'en er stabil ved å fyre opp programvare som medfølger de fleste hovedkort, på ABIT har man WinBond Hardware Doctor, på Asus har man Asus Smart Probe. Så kan du følge med på volten der og se om den f.ex varierer mye under load. (Kjøre Prime95 eller tilsvarende) Overklokking kan stoppe opp ved for svak/ustabil PSU. -Rettelse: Skrev CPU istedetfor PSU.. Endret 11. februar 2004 av MetaBaron Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 For oss nerder med en brennende sjel for overklokking er en kraftig og stabil PSU meget viktig Lenke til kommentar
TheEX Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Denne er bra: NorthQ 500W Det er feil bilde på komplett btw... Den har tre (STILLE) vifter og innebygget blå led Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Denne er bra: NorthQ 500W Det er feil bilde på komplett btw... Den har tre (STILLE) vifter og innebygget blå led Komplet selger 400watt-utgaven til under 400kr... Feilprising? Lenke til kommentar
darkbeat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg vil i min aller første post her på boardet bekrefte viktigheten av en dugelig PSU. Jeg har selv en sugen 300W så-godt-som noname sak, som jeg har i sterk misstanke for å være årsaken til at vcore fluktuerer noe j**lig til tider, og dette medfører også at volten dropper under load ved mye klokking SLIK AT jeg dermed må overvolte, for DERETTER å oppdage at tempen når særdeles ukoselige høyder. ja jeg skal bestille ny psu, etter ny hd, nytt HK (NF7-S V2.0 seff), enda en ny hd, mere vett, bil, båt, Volvo Stv, rødt hus med peis, 2.4 barn og a white fuckings picket fence... Det er et slit å leve... POINT being, en god og stabil PSU er essensielt. Jaja, systemer blir jo aldri kjappe nok uansett Adjø. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hehe, understøttes! Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 bytta til en gammel 350w psu fra lepoint psu en min på 420w for et par timer siden merka plutselig at 5v lå på 4.2 komm meg ikke over 2200mhz med den gamle maxa jeg på 2515 ps. xp2500@ 1.850 vcore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå