-=Angel=- Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei, bygde nettopp ny maskin med følgende specs: amd xp 3000 abit nfs-7 2.0 512 ddr geil powercolor 9800pro Alt fungerte fint når jeg slår på, finner harddisk og cd rom. Setter i XP cd'n og venter i spenning, kommer en godt stykke så får jeg beskjed om at den ikke finner harddisken (en wd 80gb) men jeg finner denne i bios. Hvordan skal jeg få windows til å finne harddisken? mvh Angel Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Går utifra at harddisken er SATA, da må du under innstallasjonen innstallerere SATA driverne du fikk med hk'et ditt. Barer følg instruksene som er på skjermen så skal det gå. Lenke til kommentar
-=Angel=- Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Går utifra at harddisken er SATA, da må du under innstallasjonen innstallerere SATA driverne du fikk med hk'et ditt. Barer følg instruksene som er på skjermen så skal det gå. nei, ikke s-ata det er derfor jeg sliter så mye :/ Lenke til kommentar
Aanes Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Eriksen har veldig rett, er ett driverproblem hvis du finner disken i BIOS. Last ned driveren for ATA kontrolleren på HK fra nettet og legg de på en diskett, spesifier under installasjonen. Hvis ingenting funker ville jeg ha prøvd en format via en oppstartsdiskett for å sjekke at disken virkelig var OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå