Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskortet slutter å virke..

Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden fikk vi endelig ADSL hjemme hos oss..

Men til min store fortvilelse så slutter plutselig nettverkskortet å virke etter å ha stått på en stund..

Det vil si at jeg kan sitte på nettet, men plutselig så kobler kortet seg i fra routeren og vil ikke mer.. Dermed må jeg restarte maskina for å fortsette. Veldig plagsomt.

Noen som vet hva som er galt og hva jeg må gjøre for at det skal være påkoblet 24t/d?

Håper på svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket nettverkskort er d i maskinen? Hadde noe lignende problemer med ADSL fra Telenor og Realtek kort. Etter dagevis me irritasjon og feilsøking bestemte jeg meg for å teste et 3com kort. Funka fint som f da. Om dette er en løsning for deg vet jeg ikke.. men d er nå et tips om ikke annet funker.. :)

Lenke til kommentar

1. Slå av PC'n

2. Ta nettverkskortet ut av PC'n.

3. Restart PC'n.

4. Slå av PC'n.

5. Sett i nettverkskortet igjen

6. Slå på PC'n igjen (evnt. installer medfølgende driver).

7. Sjekk om problemet er der enda.

8. Hvis problemet er der enda - gå ut på nettet og hent oppdaterte drivere til nettverkskortet ditt, og installer disse.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Alle driverne til nettverkskortet ditt er gratis - og de må du finne på hjemmesida til produsenten av nettverkskortet ditt.

(F.eks. drivere til et 3Com nettverkskort finnes på www.3com.com)

For ditt kort hvis det er et RealTek:

http://www.realtek.com.tw/index.aspx

Og så må du passe på at du laster ned korrekt driver til ditt spesifikke kort, og som passer til den Windows- utgaven du har (altså XP eller W2K eller Me, eller W98SE.osv).

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...