Sinus Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 For ikke så lenge siden fikk vi endelig ADSL hjemme hos oss.. Men til min store fortvilelse så slutter plutselig nettverkskortet å virke etter å ha stått på en stund.. Det vil si at jeg kan sitte på nettet, men plutselig så kobler kortet seg i fra routeren og vil ikke mer.. Dermed må jeg restarte maskina for å fortsette. Veldig plagsomt. Noen som vet hva som er galt og hva jeg må gjøre for at det skal være påkoblet 24t/d? Håper på svar? Lenke til kommentar
alsvartr Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvilket nettverkskort er d i maskinen? Hadde noe lignende problemer med ADSL fra Telenor og Realtek kort. Etter dagevis me irritasjon og feilsøking bestemte jeg meg for å teste et 3com kort. Funka fint som f da. Om dette er en løsning for deg vet jeg ikke.. men d er nå et tips om ikke annet funker.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) 1. Slå av PC'n 2. Ta nettverkskortet ut av PC'n. 3. Restart PC'n. 4. Slå av PC'n. 5. Sett i nettverkskortet igjen 6. Slå på PC'n igjen (evnt. installer medfølgende driver). 7. Sjekk om problemet er der enda. 8. Hvis problemet er der enda - gå ut på nettet og hent oppdaterte drivere til nettverkskortet ditt, og installer disse. Endret 31. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Sinus Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) det er et Realtek kort ja.. Skal prøve det du sier Rayline TWB, ellers må jeg vel kjøpe meg nytt nettverkskort! Hvor kan jeg laste ned drivere gratis? Endret 31. januar 2004 av Sinus Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Alle driverne til nettverkskortet ditt er gratis - og de må du finne på hjemmesida til produsenten av nettverkskortet ditt. (F.eks. drivere til et 3Com nettverkskort finnes på www.3com.com) For ditt kort hvis det er et RealTek: http://www.realtek.com.tw/index.aspx Og så må du passe på at du laster ned korrekt driver til ditt spesifikke kort, og som passer til den Windows- utgaven du har (altså XP eller W2K eller Me, eller W98SE.osv). Endret 31. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det kan være at PC'n er satt til å slå av nettverkskortet for å spare strøm kan stilles på i kontrollpanelet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå