den bizarre fyrste Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg har en harddisk fra før,men jeg har lyst installere en til. Den er brukt før. Personen som har brukt den før meg har prøvd å legge inn et operativsystem, men har sannsynligvis avbrutt inni prosessen en gang. Bios vil annerkjenne harddisken, men ikke Windows. Så tar jeg ut dn ene harddisken jeg hadde fra før, og legger inn den brukte disken. Men da kommer dn bare til den linje som sier "starter Windows" før en blåskjerm kommer opp. Hva skal jeg gjøre? Er det mulig å formatere en harddisk før den kommer inn i Windows? På forhånd takk! Lenke til kommentar
jorank Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 fiks deg en oppstartsdiskett....derfra kan du kjøre format. eneste er at den blir formatert til fat32, så hvis du bruker ntfs må du formatere på nytt i windows. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Har du XP, så kan du jo boot fra cdrom og formatere / installere derfra. Eventuelt må du gå inn i bios for å endre boot rekkefølge. Med win98 så kan du jo bruke oppstart diskett og partionere med fdisk. Har du Seagate, så kan du bruke formateringsverktøy som finnes på deres hjemmeside. Diskmanager 2003. For de andre hardiskmerkene finnes det sikkert lignende verktøy. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Du kan formatere fra Raid "BIOSEN". Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 kan jo bare boote windows fra den gamle harddisken din og formatere derfra. finn ut hvilken starsjon det er og skriv dette i dos format "X": Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 kan jo bare boote windows fra den gamle harddisken din og formatere derfra. finn ut hvilken starsjon det er og skriv dette i dos format "X": Eller han kan gå til Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Lagringsplass > Diskbehandling Lenke til kommentar
den bizarre fyrste Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 takk for alle svar, men siden det er et inkomplett operativsystem på den brukte disken, så vil ikke den annerkjennes i Windows siden det er et komplett operativsystem på standarddisken. Har dere noen forslag hvordan jeg skal løse dette? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Om du booter frå den gamle disken din og har den nye disken installert i makina vil den nye vises som uformatert disk i Diskbehandlinga. takk for alle svar, men siden det er et inkomplett operativsystem på den brukte disken, så vil ikke den annerkjennes i Windows siden det er et komplett operativsystem på standarddisken. Har dere noen forslag hvordan jeg skal løse dette? Javel, dette virka heilt ulogisk for meg. Rekna med du satt de rette jumperene for Master/slave, blir av jo av og til litt kluss med to master, eller CS. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) boot til dos og kjør format etterfulgt av fdisk, da formaterer du og lager nye partisjoner... skulle legge harddisken flat Endret 31. januar 2004 av texaco Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 kjør format etterfulgt av fdisk Dette er jo helt på jordet. Ennhver som kjenner litt til hva fdisk gjør forstår at det gjøres i omvendt rekkefølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå