Gå til innhold

Guide : flash 9600 TIL 9600XT

VeXx

Anbefalte innlegg

Får feil beskjed når jeg skal flashe. Dette kommer opp: Serial Rom "9600xt.bin" file open error

Error OFLO1: Press 1 to continue. Dette er erroren jeg får.

På disketten min ligger følgende filer: DOS4GW, FLASHROM, FLASHROM TEKSTDOKUMENT, FLASHROM.CHG, FLASHROM.ROM, ORIGINAL (BIN FIL)

OG SÅ LIGGER DET EN MAPPE HER, INNE I DEN MAPPA SOM HETER FLASHROM: DOS4GW, FLASHROM, FLASHROM.ROM, 9600XT (BIN FIL)

Vet noen hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får feil beskjed når jeg skal flashe. Dette kommer opp: Serial Rom "9600xt.bin" file open error

På disketten min ligger følgende filer: DOS4GW, FLASHROM, FLASHROM TEKSTDOKUMENT, FLASHROM.CHG, FLASHROM.ROM, ORIGINAL (BIN FIL)

OG SÅ LIGGER DET EN MAPPE HER, INNE I DEN MAPPA SOM HETER FLASHROM: DOS4GW, FLASHROM, FLASHROM.ROM, 9600XT (BIN FIL)

Ja, jeg vet hva som er galt ;)

Du prøver sikkert å flashe rett fra disketten, men gå inni flashrom mappa og gjør det, der 9600xt.bin ligger :) Lykke til !

Lenke til kommentar
SJJEEEFvexXern :)) , har sapphire radeon 9600 pro selv. Angrer litt på att jeg ikke kjøpte non pro når jeg ser dette her, men er vell kanskje større mulighet for og lykkes med pro ? :) . Sitter i nordsjøen nå men skal prøve alt dette her når jeg kommer hjem om 3-4 dager !! VEEXXX ruler =)

Ja, det er større sjanse for at du kan lykkes med PRO da noen non-pro leveres uten vifte. Noen lure sjeler har alikevell skaffet seg vifte til non-pro og klarer å dra det oppi XT hastigheter ;)

Til han andre : Du må IKKE flashe hvis du ikke klarer de hastighetene, da får du store problemer (artifacts++) i Windows.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet hva som er galt ;)

Du prøver sikkert å flashe rett fra disketten, men gå inni flashrom mappa og gjør det, der 9600xt.bin ligger :) Lykke til !

Skal jeg bare ekstrakte filene til skrivebordet i en mappe, ikke på disken?

Lenke til kommentar
Denne flashinga virket ikke for meg. Jeg har fortsatt 9600 pro f.e. Ingen øking i 3dmark heller.

Brukte sapphire biosen. Burde jeg prøve Asus sin?

Hmm ser samme problemer her som på 3Dmaxx og driverheaven. Mange har problemer med den Sapphire BIOSen, så ja, bruk ASUS sin BIOS.

Blir nødt til å fjerne den Sapphire BIOSen igjen grunnet masse problemer med den. Skal få tak i en ny med dagene hvis noen ønsker det, men som jeg har skrevet i guiden : ASUS sin er best :)

Lenke til kommentar

Jeg har connect3d 9600 np. Jeg klokker fint cpu til 400 med standar kjøling(ikke vifte), etter det blir det artifakts! Hvor mye er det egentlig å gå på her tror du hvis jeg monterer en vifte? jeg når vel ikke 500 ??

Er det noen som har connect3d 9600 her?

Lenke til kommentar
Denne: Får feil beskjed når jeg skal flashe. Dette kommer opp: Serial Rom "9600xt.bin" file open error

Er det noen her som har klart å flashe kortet til et XT?

Okay, det er pga du :

1. Enten har du kalt filen 9600xt.bin i windows (den heter.bin i extension)

2. Ikke har BIOSen i samme mappe. Du må ha BIOSen i samme mappe som

flashrom filen ellers nytter det ikke.

Det er ikke noe annet enn det.

Lenke til kommentar
Denne: Får feil beskjed når jeg skal flashe. Dette kommer opp: Serial Rom "9600xt.bin" file open error

Okay, det er pga du :

Okey på disketten har jeg: Flashrom mappe. Inne i denne har jeg Dos4gw, Flashrom, Flashrom.rom, gecube.9600xt.128

Dette er det jeg har her.

Lenke til kommentar

Okay, det er pga du :

Okey på disketten har jeg: Flashrom mappe. Inne i denne har jeg Dos4gw, Flashrom, Flashrom.rom, gecube.9600xt.128

Dette er det jeg har her.

Okay ; nå renamer du GeCube.. filen til 96bios. Det er alt :)

Så restarter du maskinen, booter på disketten og skriver :

flashrom -p 0 96bios.bin

det er 0(null, og ikke en O) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...