Gå til innhold

Guide : flash 9600 TIL 9600XT

VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hvordan blir det med varme og slikt? Jeg har et Sappjire 9600 pro atlantisfirblade Edition. Er det noen som har erfaring med flashing av et slikt kort til 9600XT ? Må jeg bytte kjøling eller kan det gjøres med den originale kjølingen?

Jeg flsaha mitt sapphire kort, har ikke villa anbefalt det. Blir en hel masse

artifaks på skjermbildet. Vis du skal anbefaller jeg at du kjøper en vga kjøler

iallfall.

Lenke til kommentar

hei

prøver og flashe mitt raedon 9600 pro atlantis, men når jeg booter opp på caldera går det ikke og skrive noe. Jeg bruker logitech trådløst tastatur og mus. det ser ut til at det ikke er strøm til tastaturet, noen som vet hva det kan være? På forhånd Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

de som klokker 9600Pro til XT , har dere orgnial kjøling på sjermkorta deres? :ermm:

eg har ATi Sapphire 9600Pro (Fireblade Edition) ... og kortel er klokket til

Core/Memory 398/297 .. eg har klokket kortet til 480/300.. (høgre gikk ikkje) :no: må kortet tåle 500/300 før du flasher til XT for at det skal funke.. :ohmy:

Lenke til kommentar
de som klokker 9600Pro til XT , har dere orgnial kjøling på sjermkorta deres? :ermm:

eg har ATi Sapphire 9600Pro (Fireblade Edition) ... og kortel er klokket til

Core/Memory 398/297 .. eg har klokket kortet til 480/300.. (høgre gikk ikkje) :no: må kortet tåle 500/300 før du flasher til XT for at det skal funke.. :ohmy:

Lurer litt på det selv! Radeon 9800XT har visstnok litt høyere spenning på rammen i forhold til PRO, så der er det noen som klarer XT når de flasher og ikke overklokker. Men med 9600 serien er jeg litt usikker! Du kan jo alltids prøve. Så lenge du har originalbiosen, kan du alltids flashe tilbake om det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
er det noen av dere som har flashet eit Sapphire Radeon 9600Pro Fire Blade Edition til XT ? uten exstra kjøling.. eg kan klokke det til ca 370/340 core/memory... heilt uten artifacts i 3dmark03 ( første cpu test (fly))..

Har du bare testa flytesten (første)? Syns du bør teste alle. Det ofte artifactsene dukker opp uti de mer krevende testene når skjermkortet har "varmet seg opp".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...