snoopafella Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) http://www.connect3d.com/products/products_main.htm ser ikke ut som om connect 3d lager 9600 xt med 256MB. edit: de gjør visst det men de lager ikke 9800 xt med 128MB (synd for meg) Endret 1. april 2004 av snoopafella Lenke til kommentar
brillan Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Sapphire 9600 PRO Fireblade Edition kortet mitt klokker UTEN ekstra kjøling og voltmod til 506,25/330,75. Derfor lurer jeg på som mange andre her hvor stort poeng dette er i grunnen. Har for meg at de hastighetene mitt klarer er ganske bra? håper noen gidder å svare. -John- De klokke frekvensene ser helt greie ut de. Selv kjører jeg 515/345 stabilt. Får 4355 i 3dmark 03. Jeg kjører uten vmod og extra kjølig. Bruker standar 9600 Ultimate Edition heatpipen. Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kan jeg bruke flashrom 2.15 hvis jeg skal flashe 9800pro til XT? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kan jeg bruke flashrom 2.15 hvis jeg skal flashe 9800pro til XT? Hvorfor ikke spørre om dette i 9800 Pro/XT tråden? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har spurt der også... Bare å vente på svar da, er ikke verre en det. Eller så kan du jo sende en PM til VexX Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei! Har lest hele denne posten nå, ett lite spørsmål har jeg da seff.... Går dette med ett sapphire 9600 atlantis 256mb? Ser at neasten alle snakker om 128mb versionen. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hmmmmmmm. Har Sapphire Radeon 9600 256 MB. Hvor mye kan jeg overklokke GPU og minnet til hvis jeg har den orginalen kjøleribba og ingenting på ram brikkene? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er jo bare å prøve til det ikke går lenger det. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 kanskje dumt spørsmål, men hvis man flasher og ikke er heldig og får det til, er da skjermkortet ødelagt? Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 kanskje dumt spørsmål, men hvis man flasher og ikke er heldig og får det til, er da skjermkortet ødelagt? Nei det er ikke ødelagt men du må enten flashe det i blinde med den gamle biosen ( som du har på diskett) eller sette i et pci kort samtidig som skjermkortet er i og flashe . Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 JEg har ett Creative ATI Radeon 9600 256mb. Jeg har 490/285 mhz. Dette er rett under det som er kravet..Kan jeg flashe fordet? Er det noen risikoer? Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) når jeg starter maskinen og skriver inn kommandoen for flashing, kommer det opp en feilmelding om at "this program must be run under win 32" er det noen som vet hva problemet er, eller hva som må gjøres??? Endret 8. april 2004 av gravypressure Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 JEg har ett Creative ATI Radeon 9600 256mb. Jeg har 490/285 mhz. Dette er rett under det som er kravet..Kan jeg flashe fordet? Er det noen risikoer? Biosen setter opp core/minne til XT hastighetene , men du kan jo prøve å flase for så å klokke det litt ned. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Hvis jeg flasher fra np til Pro, trenger jeg da nye kjølere? holder zalman sin heatpipe? Hvordan finner jeg ut hvor mye kortet mitt kan klokkes? Jeg har et Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 MB Endret 11. april 2004 av Mixel Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 "this program must be run under win 32" Er det virkelig ingen her som vet hva denne feilmeldingen skyldes??? hjelp... Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Har også tilbud om å få byttet kortet til et ASUS 9600 XT 128MB med ca 300kr i mellomlegg, men er også usikker på om dette er noe lurt, da kortet mitt kjører sånn omtrent på XT hastighet. Personlig ville jeg ikke byttet til 9600xt med 300kr i mellomlegg. Siden Pro Fireblade klokker nesten like bra som XT er det ikke verdt 300kr mer. Dessuten har Fireblade VIVO (Video In / Video Out), noe som ikke Asus 9600xt har EDIT: Sorry... Oppdaget nettop at Asus 9600xt er det enete XT-kortet med VIVO... Men tror ikke jeg ville byttet allikevel. Endret 12. april 2004 av Gammelmann Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Mixel Skrevet 09/04/2004 : 16:05 Hvis jeg flasher fra np til Pro, trenger jeg da nye kjølere? holder zalman sin heatpipe? Hvordan finner jeg ut hvor mye kortet mitt kan klokkes? Jeg har et Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 MB Jeg vil anbefale deg å prøve først hvor langt du kommer før du eventuelt kjøper ny kjøler. Jeg vil tro Zalman sin heatpipe bør holde. Vil tro du kanskje kan være heldig å komme opp på xt-nivå med den kjølingen. For å finne ut hvor langt kortet ditt kan klokkes, laster du ned et klokkeprogram (f.eks RivaTuner, RadLinker, ATI-tool eller PowerStrip) Deretter går du igang og klokker gradvis oppover til det blir ustabilt eller viser artifacts. Deretter klokker du litt og litt nedover til du ser at det er helt stabilt og ikke viser artifacts. Til å teste artifacts kan du bruke programmet Artifacttester. Men du kan oppdage dem som feilpiksler i skjermbildet uten noen testprogrammer også. Lykke til! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Mixel Skrevet 09/04/2004 : 16:05 Hvis jeg flasher fra np til Pro, trenger jeg da nye kjølere? holder zalman sin heatpipe? Hvordan finner jeg ut hvor mye kortet mitt kan klokkes? Jeg har et Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 MB Jeg vil anbefale deg å prøve først hvor langt du kommer før du eventuelt kjøper ny kjøler. Jeg vil tro Zalman sin heatpipe bør holde. Vil tro du kanskje kan være heldig å komme opp på xt-nivå med den kjølingen. For å finne ut hvor langt kortet ditt kan klokkes, laster du ned et klokkeprogram (f.eks RivaTuner, RadLinker, ATI-tool eller PowerStrip) Deretter går du igang og klokker gradvis oppover til det blir ustabilt eller viser artifacts. Deretter klokker du litt og litt nedover til du ser at det er helt stabilt og ikke viser artifacts. Til å teste artifacts kan du bruke programmet Artifacttester. Men du kan oppdage dem som feilpiksler i skjermbildet uten noen testprogrammer også. Lykke til! Men hvis jeg klokker for høyt, så blir det jo for varmt. Og da holder ikke kjøleren min. Jeg vil ikke smelte GPUen heller Lenke til kommentar
Xon Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Linken til flashrom1.3.exe funker ikke, jeg har søkt på google men finner den ikke. er det noen som har den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå