brillan Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 ...og voltmod De trenger ikke voltmod. Med brorer min sitt 9600 SE klarer han bare 450/ 370 Uten artifacts. Og da har han en 120mm Delta og Ram sinks. Er jeg helt på bærtur? Lenke til kommentar
USB Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har (hadde!!) et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128ddr. Testa litt med bios oppgradering. Jeg fant ut at bios til Connect 3D 9600Xt burde funke på Saphir-kortet. Jeg flasha den og vips så ble alt stille. Dette funke vist aldeles ikke. Jeg har backup av orginal bios, men det hjelper lite når PCen ikke booter. Jeg satte så inn et gammalt matrox PCI kort, dette boote men ikke dersom Radeon-kortet står i. Jeg må jo ha Saphir-kortet i for at jeg skal få flasha det ikke sant, og det funker jo ikke. ...... Noen som har erfafinger eller forslag her (utenom å kjøpe et nytt kort)? ABIT NF7-S-V2, 2800+ Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Jeg har (hadde!!) et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128ddr. Testa litt med bios oppgradering. Jeg fant ut at bios til Connect 3D 9600Xt burde funke på Saphir-kortet. Jeg flasha den og vips så ble alt stille. Dette funke vist aldeles ikke. Jeg har backup av orginal bios, men det hjelper lite når PCen ikke booter. Jeg satte så inn et gammalt matrox PCI kort, dette boote men ikke dersom Radeon-kortet står i. Jeg må jo ha Saphir-kortet i for at jeg skal få flasha det ikke sant, og det funker jo ikke. ...... Noen som har erfafinger eller forslag her (utenom å kjøpe et nytt kort)? ABIT NF7-S-V2, 2800+ Sett i PCI kortet sammen med AGP kortet ditt og last ned ny BIOS, den originale til kortet ditt, i dette tilfellet Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis. Bioser finner du HER Deretter flasher du den biosen du lasta ned Nå skal det funke Endret 14. februar 2004 av Merlin Lenke til kommentar
brillan Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har (hadde!!) et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128ddr. Testa litt med bios oppgradering. Jeg fant ut at bios til Connect 3D 9600Xt burde funke på Saphir-kortet. Jeg flasha den og vips så ble alt stille. Dette funke vist aldeles ikke. Jeg har backup av orginal bios, men det hjelper lite når PCen ikke booter. Jeg satte så inn et gammalt matrox PCI kort, dette boote men ikke dersom Radeon-kortet står i. Jeg må jo ha Saphir-kortet i for at jeg skal få flasha det ikke sant, og det funker jo ikke. ...... Noen som har erfafinger eller forslag her (utenom å kjøpe et nytt kort)? ABIT NF7-S-V2, 2800+ Det høres ut som at AGP er first boot device. Prøv og gå i bios (med pci kortet) og skru PCI som first boot device... Er ikke sikker på om det heter First boot device Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hjelp exploid ? vexx?? Gjorde som det stod i guiden. flashet til 9600xt, men opplevde krasj i 3DMark 01 SE og bestemte derfor å gå tilbake til 9600 pro biosen, men etter eg sku flasha til 9600 pro so blei skjermen heilt fucka! (unnskyld ordbruk...) Har Sapphire 9600 Pro med Samsung minne... Korleis går får eg kortet tilbake i "normal" stand, for kvar gong eg prøver flashe til ein bios blir det totalfucka (fargane flyter rundt på skjermen osv.. Klarer å flashe uten å sjå på skjermen, men ingenting fungerer, prøvde å flashe tilbake til 9600xt biosen, men det gjekk ikkje det heller?? HJELP! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hjelp exploid ? vexx?? Gjorde som det stod i guiden. flashet til 9600xt, men opplevde krasj i 3DMark 01 SE og bestemte derfor å gå tilbake til 9600 pro biosen, men etter eg sku flasha til 9600 pro so blei skjermen heilt fucka! (unnskyld ordbruk...) Har Sapphire 9600 Pro med Samsung minne... Korleis går får eg kortet tilbake i "normal" stand, for kvar gong eg prøver flashe til ein bios blir det totalfucka (fargane flyter rundt på skjermen osv.. Klarer å flashe uten å sjå på skjermen, men ingenting fungerer, prøvde å flashe tilbake til 9600xt biosen, men det gjekk ikkje det heller?? HJELP! Oh shit, dette virker ikke bra Skulle ønske jeg visste hva problmet var Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har et Coonect3d 9600PRO 128MB kort og skal prøve litt... Men før jeg gjør det, er det noen som har noen erfaringer med det kortet om det går ann å flashe? Har aldri prøvd å klokke kortet heller, vet ikke hvordan man gjør det heller. Skal søke litt på forumet for hvordan gjøre det, men hvis noen vil paste en link til "overklokke skjermkort på 1-2-3" så hadde det vært fint! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Flott flott! Takk takk! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ikke noe problem, fint å være til hjep. Jeg anbefaler deg å bruke programmet RivaTuner å klokke med. Lykke til og happy klokking Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 K, er på vei nå. Bruker dual oppsett (se min sig), tror du det kan ha noe å si for ytelsen/klokkingen? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Kanskje et dumt spørsmål (har ikke lest hele tråden), men hvis man bare enkelt kan klokke kortet till 500/300, hva er vitsen med å flashe BIOSen? Får du noe mer ytelse på en XT enn et PRO hvis klokkefrekvensen blir lik? Gjerne med et, fordi: Endret 14. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 schmelck: det samme har jeg tenkt på!..... Blir det ikke ett fett om man klokker eller flacher? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Tror Voltverdiene øker men er ikke helt sikker. Send PM til VexX han vet dette Selv om du kjører Dual så vil ikke dette ha noe å si på klokkingen. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) På guide flash 9600 til 9600XT, så står det at man burde bruke en samsung28.bin eller noe... BIOSene som Connect3d har så er det Connect3D.9600PRO.128.Samsung28.bin og Connect3D.9600XT.128.Samsung33.bin er det bare en tilfeldighet at mitt kort egentlig har samsung28.bin (lik som den i guiden)? Burde jeg prøve med den i guiden eller den fra fabrikanten? EDIT: etter klokking fikk jeg 7000 3dmark2001se poeng, hvordan er det i forhold til dere andre? Endret 14. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Dette er altfor lite! Med 9600 Pro/XT bør du ligge på ca 12000-13000 poeng i 3Dmark03. Biosvalget: Produsneten er best å velge. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Kan det ha noe å si at jeg hadde på "best kvalitet" og ikke "best ytelse" under "3d settings"? Har XP2500 1024MB ram, begge skjermene tilkoblet... Regner med at du mener 3dmark01 og ikke 03? EDIT: tror det er en stund siden jeg har kjøpt nye disketter, samtlige jeg har får jeg read error på da jeg kjører drdflash, jaja få skaffe noen nye da :-) Endret 14. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ja, se der ja, byttet til High performace (nest best/dårligst), fikk 12034poeng i 3dmark 2001SE. Har et par browservinduer oppe pluss noe annet stæsj, men det har vel ike så mye å si? Skal prøve å klokke tilbake til 400/300 se forskjell... Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) den skal stå på best ytelse ja og AA og AF skal stå på Application Preferrence. Ja jeg mener 01. Men hvis du lurer på noe relatert benchmarks og lignende poster du dette på Overklokking-Benchmarks. Vi må forholde oss til topic og denne threaden Endret 14. februar 2004 av Merlin Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) *slettet* Misforstod litt gitt... Endret 14. februar 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå