ebe Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Plutselig har den lille vifta over chipset'et begynt å bråke som et uvær. Virker som den er borti noe. Har skrudd den ut og sett på den, men uten noe resultat av at den er blitt bedre. Spørsmålet er da; er det vedlig viktig at den går? Hva skjer om jeg kobler den ut? Dette gjelder et asus a7v133c HK. Lenke til kommentar
Gulbil Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hvis du tar den ut vil antageligvis chipsettet dø, og da har du et kjedelig problem. Kjøp en ny en hvis du ikke finner ut hva som er galt med den er mitt råd, selv om det er kjipt å bruke penger på noe som skulle funke i utgangspunktet. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Viften på mitt Asus A7V133 koblet jeg fra før en stund siden. Satte på en Zalman Northbridge ribbe. Jeg kjørte allikevel en god stund uten vifte og Northbridge uten problemer. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Takk for raskt svar :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Tror ikke det vil by på problmer å kjøre uten vifte.. Ta av kjøleblokka og sett på en gammel kjøler uten vifte + as3. Sjekk seff temp i begynnelsen. Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: at den er blitt bedre. Spørsmålet er da; er det vedlig viktig at den går? Hva skjer om jeg kobler den ut? Dette gjelder et asus a7v133c HK. Vel, på mitt Abit KT7E på 133MHz går den helt fint uten. Jeg har imidlertid skrudd den helt av kjøleribben... Det kan også anbefales å legge ny kjølepasta på, for i enkelte tilfeller er dette elendig gjort. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg har også koblet fra chipsetviften på mitt A7V-C. Funker fint, men skal når jeg gidder montere på en liten kjøleribbe for sikkerhetsskyld. Finnes visstnok HK som ikke har vifte på northbridge chipsettet... Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Tå å åpne vifta (åpne klistremerke) og smør den. Det måtte jeg gjøre på et Geforce 2 gts. Ble som ny. >Virker som den er borti noe Viftebladet er vel ikke borti ledningen? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 jeg har d samme problemet med min vifte, på mitt abit kg7 raid hovedkort, men hvis jeg slår til PC-en oppå kabinettet, ett halvt minutt etterpå forsvinner den lyden til PC-en har vært av en stund, og jeg slår den på igjen... :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå