Gå til innhold

Chipset vifte som bråker

Anbefalte innlegg

Plutselig har den lille vifta over chipset'et begynt å bråke som et uvær. Virker som den er borti noe. Har skrudd den ut og sett på den, men uten noe resultat av at den er blitt bedre. Spørsmålet er da; er det vedlig viktig at den går? Hva skjer om jeg kobler den ut? Dette gjelder et asus a7v133c HK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar den ut vil antageligvis chipsettet dø, og da har du et kjedelig problem.

Kjøp en ny en hvis du ikke finner ut hva som er galt med den er mitt råd, selv om det er kjipt å bruke penger på noe som skulle funke i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Quote:

at den er blitt bedre. Spørsmålet er da; er det vedlig viktig at den går? Hva skjer om jeg kobler den ut? Dette gjelder et asus a7v133c HK.

Vel, på mitt Abit KT7E på 133MHz går den helt fint uten. Jeg har imidlertid skrudd den helt av kjøleribben...

Det kan også anbefales å legge ny kjølepasta på, for i enkelte tilfeller er dette elendig gjort.

Lenke til kommentar

Jeg har også koblet fra chipsetviften på mitt A7V-C. Funker fint, men skal når jeg gidder montere på en liten kjøleribbe for sikkerhetsskyld. Finnes visstnok HK som ikke har vifte på northbridge chipsettet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...