-Logos- Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) hei jeg er ny og driver å øver meg i VB. jeg lurer på, hva er galt med denne koden: Private Sub Picture1_MouseMove(Butten As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Label1.Caption = X Label2.Caption = Y If Butten = 1 Then picture1.Line -(X, Y) End If End Sub ut av denne sammenhengen Option ExplicitDim start_x As Integer Dim start_y As Integer Private Sub picture1_MouseDown(Butten As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) picture1.DrawWidth = 5 Label3.Caption = Str(button) If button = 1 Then picture1.PSet (X, Y) End If start_x = X start_y = Y End Sub Private Sub Picture1_MouseMove(Butten As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Label1.Caption = X Label2.Caption = Y If Butten = 1 Then picture1.Line -(X, Y) End If End Sub Private Sub rydd_click() picture1.Cls End Sub Endret 31. januar 2004 av mariunae Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Ikke noe? Hvis jeg forstår riktig så skal koden vise de kart numre tallene til bilde i label1 og label2? Her funker det ganske fint. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg ser problemet, variabel skrivefeil. Programmet skal tydligvis være et tegneprogram, så slik skal koden være: Option Explicit Dim start_x As Integer Dim start_y As Integer Private Sub picture1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Picture1.DrawWidth = 5 Label3.Caption = Str(Button) If Button = 1 Then Picture1.PSet (X, Y) End If start_x = X start_y = Y End Sub Private Sub Picture1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Label1.Caption = X Label2.Caption = Y If Button = 1 Then Picture1.Line -(X, Y) End If End Sub Private Sub rydd_click() Picture1.Cls End Sub Lurer bare på hvordan du greide å skifte Button i deklarasjonen av SUB-en til Botten? Jaja, det kan skje alle. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 fungerer fremdeles ikke her... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Kan du forklare dette nærmere? Hva skal den presist gjøre? Er det mulig for deg å legge den ut på internett slik at jeg kan se nærmere på den? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 er bare et enkelt tegneprogram med enkel svart strek du kan tegne med. er ingen big deal men lit kjeleig å ikke få til en så enkel ting. label 1 og label 2 viser koordinatene til muspekeren inne i tegneruta Lenke til kommentar
aarnas Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har du prøvd å poste spørsmålet på allexperts.com? Det har reddet meg utallige ganger... Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 nei det har jeg ikke. kan prøve det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå