Spaz Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) tester har jo allerede vist at den er treigere enn Northwood på lik klokkefrekvens...iallefall mange av testene (primært spill testene, og det er dem jeg bryr meg om da ) Når kom Northwood med 3.4GHz da? Den kommer sannsynligvis på mandag, sammen med "Prescott" . Her er en forsmak: http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...E5D178EE2AED687 Endret 31. januar 2004 av Spaz Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Skreiv Feil Endret 31. januar 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
salomo Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Når kom Northwood med 3.4GHz da? hwb.no får denne inn den 3/2 Endret 31. januar 2004 av salomo Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Faktisk har Intel planlagt å lansere Northwood på 3,4 ghz og P4EE 3,4 ghz samtidig med Prescott, hvis ryktene stemmer. Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Når kom Northwood med 3.4GHz da? hwb.no får denne inn den 3/2 Hmm... Hvis de testene som viser at Pentium 4C er raskere enn Pentium 4E på samme klokkefrekvens er sanne,så vil det bety at P4C fortsatt vil være den raskete Intel CPUen som man får tak i utenom EE. Prescott bør være raskere på samme klokkefrekvens Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 joddze: det samme sa man om P4 vs P3 når den kom...men gjett om en P3 banka en P4 på samme klokkefrekvens... fordelen med prescott burde vel være større potensialet for å nå høyere Hz, samme lista Intel har lagt seg etter hele tida... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Siden Pipeline øker fra 20 til 30 instruksjoner vil jo Prescott være tregere enn NW på samme frekvens, det vil riktignok hjelpe noe at cache øker til 1MB. Prescott vil sikkert være glimrende til videorendering, når applikasjonene blir tilpasset HT og den nye SSE2 instruksjonene. Det gjenstår å se hvordan Athlon64 gjør det her når det kommer 64bits applikasjoner. Til spill tipper jeg at Athlon64 vil være best også etter at Prescott er lansert. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg tror at hvis dere ser sammenlagt, så vil Prescott være noen få prosent bedre enn en vanlig NW. Nå har ikke Prescott kommet ut enda, så jeg ville ikke akkurat stolt på de testene som er gjort. Jeg gjentar det her også, som FUGGER sier, Prescott kommer ikke til å bli tregere pr MHz enn en NW. Jeg tror ikke han er personen til å lyve, pluss at han har den selv nå, og har hatt den en liten stund. Min teori er at sammenlagt vil prescott bli 5-10% bedre enn NW, i klokking vil de dra på som bare fanker'n pga. lengre pipelines Jeg gleder meg ivertfall til mandag!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå