Gå til innhold

Prescott på Mandag ?

[Protus]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når kom Northwood med 3.4GHz da?  ;)

hwb.no får denne inn den 3/2

Hmm...

Hvis de testene som viser at Pentium 4C er raskere enn Pentium 4E på samme klokkefrekvens er sanne,så vil det bety at P4C fortsatt vil være den raskete Intel CPUen som man får tak i utenom EE.

Prescott bør være raskere på samme klokkefrekvens :roll:

Lenke til kommentar

Siden Pipeline øker fra 20 til 30 instruksjoner vil jo Prescott være tregere enn NW på samme frekvens, det vil riktignok hjelpe noe at cache øker til 1MB.

Prescott vil sikkert være glimrende til videorendering, når applikasjonene blir tilpasset HT og den nye SSE2 instruksjonene. Det gjenstår å se hvordan Athlon64 gjør det her når det kommer 64bits applikasjoner. Til spill tipper jeg at Athlon64 vil være best også etter at Prescott er lansert.

Lenke til kommentar

Jeg tror at hvis dere ser sammenlagt, så vil Prescott være noen få prosent bedre enn en vanlig NW. Nå har ikke Prescott kommet ut enda, så jeg ville ikke akkurat stolt på de testene som er gjort. Jeg gjentar det her også, som FUGGER sier, Prescott kommer ikke til å bli tregere pr MHz enn en NW. Jeg tror ikke han er personen til å lyve, pluss at han har den selv nå, og har hatt den en liten stund. Min teori er at sammenlagt vil prescott bli 5-10% bedre enn NW, i klokking vil de dra på som bare fanker'n pga. lengre pipelines :D

Jeg gleder meg ivertfall til mandag!! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...