[Protus] Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Tror dere at vi vil se Prescot lansert på Mandag ? Vi får håpe det i hvertfall Men denne Linken sier i hvertfall det, i tilegg til mye annet. Jeg som fryktet at lanseringen ikke ville komme før rundt den 15. Februar. Blir spennende dette ! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 om det så skulle være sant, vil det nok ta enda en stund før den kommer i butikkene.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Tviler på at Intel har råd til å utsette det mer, så jeg er GANSKE sikker på at den blir lansert på mandag eller tirsdag. Utsetter de det mer, kommer de til å tape penger, store pengesummer! Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 intel setter jo prisene ned på mandag...så jo,, hvorfor ikke prescott lansering. virker logisk det. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 En av mod'ene her på forumet sa de ville teste en prescott på mandagen, HVIS de blir lansert da Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Lurer også på dette med navnet da. Det sies at den vil hete Pentium 4E. Håper det blir "bare" Pentium 4 jeg. For meg virker det også logisk å vente med å ta i bruk Pentium 5 navnet får Nehalem er på plass, siden Tejas blir Netburst-basert og Nehalem vil være basert på en ny arkitektur, vil det for meg være mest praktiskt å kalle den også for Pentium 4, men dette med navn ser Intel ut til å ta nesten tilfeldig.Forskjellen mellom P2 og p3 var nok mindre enn forskjellne mellom Williamatte (eller hvordan det nå skrives) og Northwood. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Altså alle P4 i dag har en bokstav etter navnet. Northwood 800mhz= P4C Prescott= P4E(mest sannsynlig) Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 p4 varer ut året skal man stole på roadmap. stopper på 4.0 tror jeg Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Prescott 3.4GHz er nå forhåndsbestilt fra Danmark. Endret 31. januar 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Prescott 3.4GHz er nå forhåndsbestilt fra Danmark. Hadde det ikke vært en idè å vente til tester av prosessoren dukker opp? Mulig at det blir en bra prosessor, men jeg ville ihvertfall aldri kjøpt nytt hardware uten å lese gjennom grundige reviews Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvor får jeg kjøpt slike svin? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Prescott 3.4GHz er nå forhåndsbestilt fra Danmark. Hadde det ikke vært en idè å vente til tester av prosessoren dukker opp? Mulig at det blir en bra prosessor, men jeg ville ihvertfall aldri kjøpt nytt hardware uten å lese gjennom grundige reviews tester har jo allerede vist at den er treigere enn Northwood på lik klokkefrekvens...iallefall mange av testene (primært spill testene, og det er dem jeg bryr meg om da ) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hadde vært såååå fett hvis Prescott hadde kommet med 64-bit extensions Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Prescott 3.4GHz er nå forhåndsbestilt fra Danmark. Hadde det ikke vært en idè å vente til tester av prosessoren dukker opp? Mulig at det blir en bra prosessor, men jeg ville ihvertfall aldri kjøpt nytt hardware uten å lese gjennom grundige reviews tester har jo allerede vist at den er treigere enn Northwood på lik klokkefrekvens...iallefall mange av testene (primært spill testene, og det er dem jeg bryr meg om da ) Ja, hvis de tidlige testene på forskjellige ukjente asiatiske sider og "The Inqwell" er korrekte, så er det mange som blir skuffet over de første prescott-modellene. Hvis man skal bruke PC'n hovedsaklig til spill mener jeg det beste (pris/ytelsesmessig) er å kjøpe enten Athlon64 3000+ eller 3200+ Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 tester har jo allerede vist at den er treigere enn Northwood på lik klokkefrekvens...iallefall mange av testene (primært spill testene, og det er dem jeg bryr meg om da ) Når kom Northwood med 3.4GHz da? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 tester har jo allerede vist at den er treigere enn Northwood på lik klokkefrekvens...iallefall mange av testene (primært spill testene, og det er dem jeg bryr meg om da ) Når kom Northwood med 3.4GHz da? Han mente vel f.eks. 2,8ghz P4E mot 2,8ghz P4C. Er jo ingen forskjell på 2,8ghz prescott og 3,4ghz bortsett fra klokkefrekvens. (eller?) Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Du har 1MB cache på Prescott. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 ' date='31/01/2004 : 17:58'] ... dette med navn ser Intel ut til å ta nesten tilfeldig.Forskjellen mellom P2 og p3 var nok mindre enn forskjellne mellom Williamatte (eller hvordan det nå skrives) og Northwood. P3 hadde nye instruksjoner (SSE) som Intel hypet kraftig på den tiden. Northwood hadde ingen nye instruksjoner i forhold til Willamette. Men ytelsesforskjellen var selvsagt større mellom NW og WM enn mellom P3 og P2, som tilogmed hadde samme klokkefrekvens ved lanseringen. Når det gjelder Prescott har den også nye instruksjoner, og i tillegg er det jo en stund siden P4 kom, men hvis Intel har enda mer på lur om kort tid vil de vel spare P5-betegnelsen til da. De kan jo ikke la det gå inflasjon i numreringen heller. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Når det gjelder Prescott har den også nye instruksjoner, og i tillegg er det jo en stund siden P4 kom, men hvis Intel har enda mer på lur om kort tid vil de vel spare P5-betegnelsen til da. De kan jo ikke la det gå inflasjon i numreringen heller. Det har de ikke akkurat gjort heller. Prescott blir herved den 3 utgaven av P4. Og P4 har jo nå vart i snart 3 år. Men men, ser jo poenget. Det var vel bare SSE som skilte PII og PIII Katmai (slot 1)... Lenke til kommentar
rlz Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Sikker på at det er Tejas som blir lansert som Pentium 5, og kanskje Nehema eller hva den heter blir Pentium 6 eller kanskje får et helt nytt merkenavn. Pentium har da tross alt eksistert en god stund nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå