E1rik Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Heisann.. Jeg har Amd2500+ @ 2266Mhz og et Abit NF7 v2.0 nForce2 Ultra 400 Hovedkort Hvor langt kan en slik cpu clockes? Jeg kan max ha 205x11.Kan jeg clocke mer med rett kjøling? Jeg får blåskjerm osv hvis jeg skrur på mer. Kan noen gi meg tips til hvilken kjøling/hovedkort jeg trenger for å få de perfekte clocke egenskapene? Siden kjøling osv ikke er så dyrt, vil jeg gjerne clocke denne cpuen mer. Setter pris på alle seriøse svar. Mvh Eirik Nålsund Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 det kommer jo litt ann på rammen din da. jeg hadde intrykket av at nf7 støttet høyere fsb, men kan jo hende jeg tar feil. du kan ikke skru opp mp? til f.eks 11.5? hvis du ikke får presset fsb mer. Får du høyere mp så er det hovedkort eller ram som begrenser... Lenke til kommentar
E1rik Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Okei. Jeg har 1024 DDR TwinMos Pc3200. Jeppz, kan prøve å skru opp.Hva hjelper MP på da? Får sannsynligvis svart skjerm.Menmen Kjøling å anbefale? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg får 2.4-2.5 GHZ uten problemer på NF7-S med denne vifta til billig penge: http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=315&pageID=435 Man får den for i underkant av 200,- på komplett.no. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Det er helt sikkert minnet som stopper deg, prøv å sett høyere mp. Om det heller ikke funker kan du øke spenninga på minnet og/eller cpu for å prøve å klokke mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå