netnic Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg lurer på hvilket prog som er best til å brenne dvd-filmer. Har lest at det skal gå an å kopiere en dvd-film nøyaktig hvis man har rette programmet. Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 En DVD9 kan aldri kopieres nøyaktig ut på en DVD5 plate. DVD5 plater kan kopieres med DVDDecrypter og du kan jo for enkelhets skyld bruke DVDShrink for å komprimere en DVD9 ned til DVD5, men dette går ut på kvaliteten, og særlig dersom man bruker programmer som DVDShrink. Fordelen er at det er utrolig lettvint og brukervennlig. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Du mener selvfølgelig hvilket program du kan lave backup av dine ærlig innforskaffede DVD-filmer. Best program etter min mening er Clone DVD. Men fordi DVD filmer er kopibeskyttede må du bruke et program i tillegg til clone DVD, der egner seg Any DVD som da kjører i bakgrunnen som da "åpner" plata. Lenke til kommentar
Wave Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 jeg vil anbefale deg DVDshrink. Det er mange muligheter med dette programmet, du kan bl.a justere komprimeringen på de forskjellige titlene på dvd platen. Slik vil du få maks kvalitet på selve filmen. Eller du kan ta bort ekstrastoff og lydspor du ikke trenger. Du må ha et brenneprogram i tillegg da, for å brenne video_ts folderen som DVDshrink lager. F.eks Nero, CloneDVD eller lignende... Skal du lage en helt ukomprimert DVD9 backup, må filmen splittes på to disker. Dette gjøres enkelt med DVDFab. Det finner du på www.doom9.org Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 DVDShrink er genialt! Også brenne DVD`n ut med Copy To DVD til slutt! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Men skal du ha maksimal mulig kvalitet på bildet også, er CCE å anbefale. Dette er uheldigvis en relativt kostbar encoder og du må re-authore dvden på nytt, noe som krever en del mer enn middels teknisk innsikt dersom du vil beholde menyer og ekstramateriale. Lenke til kommentar
netnic Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Takk for god respons! ser på min første brente dvd-film nå Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Og hvilket program gikk du for etter anbefalingene her? Lenke til kommentar
Wave Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Takk for god respons! ser på min første brente dvd-film nå Ja, så kan jo originalen ligge blank og fin i hylla Endret 1. februar 2004 av Wave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå