Gilbert Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 ligger litt tekst med linjeskift i "text" mysql, men vil ikke at outputten skal ha <br />, hvordan unngå det? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 bruk str_replace for å skfite ut deler av strengen slik du måtte ønske Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) men <br /> er jo noe som lages når man henter ut tekst-biten fra TEXT? $text = mysql_result($forum,$fnull,"text"); $text = str_replace("<br />","",$text); // Dette riktig? fungerer nok ikke... $txtarray = explode(" ", $text); $antallord = count($txtarray); $kutt = 20; if ($antallord > $kutt) { $txtarray = array_slice($txtarray, 0, $kutt); } $testtext = implode(" ", $txtarray); $testtext = $testtext . "...\n"; $melding.="$tittel\n"; $melding.="$testtext\n"; $fnull++; } Endret 31. januar 2004 av fjartan Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 jeg aner ikke når du får <br/> inni teksten din, men str_replace kan uansett fjerne dem Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 I db'en ligger teksten slik: dette er en tekst med to linjer pluss en på slutten Når den skrives ut, kommer den slik i kildekoden: dette er en tekst<br /> med to linjer<br /> pluss en på slutten<br /> og all koding er den ovenfor. skjønner ikke helt... Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) det kan jo hende, at hvis du ikke har <br> i teksten i mysql at "\n" blir <br> fordi du har brukt funksjonen nl2br() på output... Endret 31. januar 2004 av Sugx Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 som sagt, bruker ikke nl2br.... Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 $text = strip_tags($text); prøv det og se om det blir noe <br /> da Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 nix, funka heller ikke.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 fjartan: det er veldig enkelt, enten så har du ikke <br/> i databasen eller så har du det. hvis du ikke har det, så blir det lagt til et sted. fjern det derfra. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Fremdeles er denne koden som gjelder, og det er ikke noen visuelle \n, <br> eller <br \> i databasen. Såpass ser jeg. Og det legges ikke til noen <br \> noen steder. I alle tilfeller burde str_replace fjernet de. $text = mysql_result($forum,$fnull,"text"); $txtarray = explode(" ", $text); $antallord = count($txtarray); $kutt = 20; if ($antallord > $kutt) { $txtarray = array_slice($txtarray, 0, $kutt); } $testtext = implode(" ", $txtarray); $testtext = $testtext . "...\n"; $melding.="$tittel\n"; $melding.="$testtext\n"; $fnull++; } Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Vis oss koden der du skriver ut teksten fra databasen da. Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 som sagt, bruker ikke nl2br.... da MÅ du bruke en annen fuksjon for som gjør det samma som nl2br(), er ikke som om <br /> tegna hopper inn i teksten av seg selv... kaka tt old newb! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 som sagt, det er veldig enkelt. enten har du <br/> i databasen eller så har du det ikke. uansett kan str_replace flerne det du vil, hva du har i koden din som gjør at du likevel får ut <br/> må gudene vite. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 har allerede gjentatt koden to ganger, og det er ikke <br \> i databasen, sorry der. Skulle gjerne visst hva gudene tenkte om denne saken, hele mysql oppfører seg rart - også hopper den over alle tall på auto-inc mellom 99 og 999, som nevnt i en tidligere post... go mysql =D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har allerede gjentatt koden to ganger, og det er ikke <br \> i databasen, sorry der. Skulle gjerne visst hva gudene tenkte om denne saken, hele mysql oppfører seg rart - også hopper den over alle tall på auto-inc mellom 99 og 999, som nevnt i en tidligere post... go mysql =D Jeg gjentar meg selv: Vis oss koden der du skriver ut teksten fra databasen da. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis ikke det er denne du mener, skjønner jeg ikke hva du er ute etter.... $text = mysql_result($forum,$fnull,"text"); $txtarray = explode(" ", $text); $antallord = count($txtarray); $kutt = 20; if ($antallord > $kutt) { $txtarray = array_slice($txtarray, 0, $kutt); } $testtext = implode(" ", $txtarray); $testtext = $testtext . "...\n"; $melding.="$tittel\n"; $melding.="$testtext\n"; $fnull++; } Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Koden for å inserte dette i databasen da? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 $melding = $_POST['text']; mysql_query("INSERT INTO debatter (id,forum,debatt,startinnlegg,av,overskrift,text,dato,signatur,stengt) VALUES ('','$forum','$debatt_ny','1','$bruker_id','$emne','$melding','$dato','$signatur','0')") or die(mysql_error()); Slik blir det satt inn... synes dette er rart, har vist koden der jeg skriver ut fra databasen fordi jeg mistenker noe av "stæsjet" mtt for å legge til <br \> .... men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hmm, utifra koden du viser til, så er det ingen indikasjon på at du skal få noe <br/> på linjeskift ved output.. så hvis du ikke bruker nl2br noen steder, at det bare er \n som ligger lagret i databasen, så har jeg ingen anelse hvor problemet ligger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå