VincentYa Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 hvis du skal spille burde du nok revurdere den mx 700 musa. den er tung og ikke spesielt ergonomisk. IME 4.0 er mye bedre. fordeler med IME 4.0: IME 4.0 har 1200 DPI vs. mx 700 sine 800 IME 4.0 er mye lettere enn mx 700 IME 4.0 er billigere enn mx 700 den er altså bedre og billigere den eneste fordelen med mx 700 er at den er trådløs. Men ingen seriøse gamere bruker trådløse mus! mx 700 er ikke dyrere fordi den er bedre den er dyrere fordi den er trådløs. Hvis du ikke liker IME 4.0 så kjøp IME 3.0 eller mx 500 eller mx 310 eller mx 300. alle de nevnte musene er MYE bedre til gaming enn mx 700. du er ve den latterligste jeg har sett hittil i tråden.. påstår ikke en seriøs gamer bruker mx700. LOOOOL for en tulling sier jeg. mange gamere som EIER bruker trådløs. mx versionene fra 500 og oppover er overasskende bra.. overføring uten like. ingen lagg. ingen dpi problemer.. det klikker ikke i raske bevegelser.. intell 3.0 anbefaler jeg.. men dette er ditt valg jeg ber deg heller ta en titt og kjenner hvem som føles best ut i hånda av disse valgene. dette har jeg skrevet før: RAzer boomslang: 2100 dpi (dots per inch) kuleoptisk mus (optiske sensorer som leser kulens bevegelser) Formen er laget slik at hånda ligger mest mye naturlig rundt den. Et fast grep er lett her. Musa er ikke bra for de med tjukke fingre. (verdens mest presise mus) Microsft intelli 3.0 7-800 dpi Optisk som selges med icemat de fleste steder. En forsovit veldig stor i størrelsen men likevel mindre en razor. Veldig godt passet til hånda. konkurere godt mot razor. Ettersom boomslangen er så stor er det dens bakdel. Knappene kan for mange virke håpløst da du trykker med midten av fingeren. Dette er den musa jeg spiller med og har ikke opplevd noe dårlig med den. Den lagger aldri elller noe som helst. For emg er denne det ultimate etter å ha prøvd razor, Mx intelli, a4, etc Microsodft intelli 4.0 1200 dpi Optisk Litt annerledes form enn 3.0 Kan oppleve lagg i windows. ellers en all aroud god mus slik som sin forgjenger 3.0 Mx seriene. Om du vet åssen cordless desktop med mus og tastur som er trådløst. Musene er litt bedra version av dem. Tung stabil og høy dpi God og holde i. Lagger ikke trådløs (eneste minuset er at den er oppladbar.. men levetiden da du har lada den opp er veldig godt. så dette er ikke et dårlig valg. et tips. ikke ta tips fra folka ang spille mus for dette er indeviduelt så ta en tu og skjekk selv.. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Sier bare: IKKE kjøp trådløs mus (eller hvis det er i senga du har tenkt og spille så? ) Lenke til kommentar
Annei Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Sier bare: IKKE kjøp trådløs mus (eller hvis det er i senga du har tenkt og spille så? ) jeg vil ha trådløs.. hater kabler.. skal sette opp lista imorra.. e veldig trøtt nu.. Tusen takk for svarene.. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 ja, oki kabler, men hva med strøm dingsen til og lade musa? blir en ledning ekstra der vanlig mus = 1 ledning , trådøs mus = to ledninger Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 For meg høres det ut som du er helt IE3.0 frelst... IE4.0 er MINST like bra. Har den selv og har ALDRI opplevd noen form for LAGG i windows eller CS, som jeg spiller HELE tiden. Så det du sier er bare tull. Jeg har lest det der om at Njaal hadde problemer med musa, men dette var nok bare uflax. Har prøvd IE3.0 også, men syntes 4.0 er bedre å holde, og veier mindre. Eneste som er bedre med 3.0 er at den har bedre skatez (større), men har kjøpt padsurfers så np. Bruker forresten FunC 1030. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 For meg høres det ut som du er helt IE3.0 frelst... IE4.0 er MINST like bra. Har den selv og har ALDRI opplevd noen form for LAGG i windows eller CS, som jeg spiller HELE tiden. Så det du sier er bare tull. Jeg har lest det der om at Njaal hadde problemer med musa, men dette var nok bare uflax. Har prøvd IE3.0 også, men syntes 4.0 er bedre å holde, og veier mindre. Eneste som er bedre med 3.0 er at den har bedre skatez (større), men har kjøpt padsurfers så np. Bruker forresten FunC 1030. jeg er ikke ie 3.0 frelst har spilt med 4.0 jeg.. liker ikke knappene.. men ser du det jeg skrev.. jeg skrev at 4.0 er like bra som forgjengeren men det krever tilpassning :s følger du med eller? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg synes du burde ta en finere tone når du svarer. Det er tross alt du som spør om hjelp, hadde jeg vært mod hadde du fått en advarsel. Skjerp deg. Lenke til kommentar
E1rik Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 For guds skyld ikke kjøpe Mx700. Jeg blir så irritert på folk som annbefaler noe slikt til en som skal spille. Mx300,MS IT 3.0 eller MS IT 4.0. Jeg bruker MS IT 3.0. Veldig fornøyd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Fra komplett: MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz (boxed) Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR Samsung 17" LCD Syncmaster 172V TCO99 LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Retail Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Avg.: 50,00 Totalt: 13 168,30 Det mangler Mus/tast, kabinett og høytalere, men du har ca. 3000.- til overs. TwinMOS har STORE problemer med amd 64 hk, derfor tror jeg at jeg tar corsair. og tror ikke jeg kjøper lcd, dårlig responstid..eller? Javel? nForce 3 er ikke kresen på ram, derfor går det greit med TwinMos. MSI vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
Annei Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 dette har jeg tenkt å kjøpe: Hovedkort-Er ikke sikker , trenger anbefalinger her, hva er bra nf3 eller via Prosessor: amd64 3000+ eller 3200+.. Minne:Corsair 1024mb (d som er anbefalt) HDD:Seagate baraccuda 120 gb 8 mb cache GRFX: Radeon 9800 pro/xt Skjerm: er veldig usikker ....anbefalinger? Tastatur og mus: Internet navigator se og mx700 endrer ikke mening her høytalere: Logitech Z-640 Høyttaler 5.1 kabinett: Aopen HB00B floppy cd-brenner : anbefalinger? DVD spiller anbefalinger? Skal d endres noe her eller.. kan dere anbefale noe? Lenke til kommentar
Annei Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 ingen som vil hjelpe lenger? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Usikker på om jeg kan være til noe særlig hjelp, men jeg har ihvertfall akkurat selv handla en AMD64 på hwb.no. Utgangspunktet mitt var IKKE 16k eller "slemmest" gamer PC, men mer "mest for penga". Hoverkort: FIC K8-800T med VIA K8T800 chipset 51-81677-00 ATX/S-ATA/Giga LAN/LYD/Firewire/ Kjøpte dette fordi det har de mulighetene JEG trenger, og er et billig kort (kr. 795,-) K8-800T brikkesettene har fått grei kritikk, men som alle 754 kort, så skal man passe på hvilken merke-RAM man bruker. CPU: 10873 AMD Athlon 64 3200+ BOXED Ukens tilbud på HWB (kr. 2295,-). Leveres med vifte, selv om jeg nok vil bytte denne "en eller annen gang". Tror man får svært god value for money med denne CPU'n CD - DVD brenner: Her er det lite som skiller. Du ønsker et A600b kabinett, som er det samme som jeg har bestilt. Dette er svart, og det var ENESTE utgangspunkt for meg. Jeg endte opp med en svart Plextor DVD brenner (da JEG har veldig god erfaring med Plextor tidligere) Plextor DVD-brenner PX-504A Retail PX-504A/T3B DVD+R/RW 4x/16x 2,4x/10x 12x/40x Sort Denne koster Kr. 1050,- (og er SVART ) -Du skriver at du er usikker på skjerm. Noen har foreslått CRT og andre TFT. Jeg har endt opp med å bestille en Hyundai Q17S. Dette er en 17' flatskjerm, (17' TFT gir samme bildeflate som en 19' CRT.) Virker som flatskjermer går som hakka møkk for tida, da nesten alle er utsolgt, men PSDATA har denne skjermen inne, og den er også relativt billig. Q17S har vunnet game-tester på tomshardware tidligere i år, og har også fått gode kritikker av andre. Igjen er dette et "value for money" kjøp, og ikke en versting skjerm. PSDATA selger denne for ca. kr. 4500,- -Ikke bruk penger på et 9800XT kort, det er verdens enkleste sak å klokke opp et vanlig 9800 PRO til XT hastighet, og XT kortene er IKKE mye value for money. Kan ellers nevne at jeg hadde et prinsipp om (tåpelig ja ) om å ikke bruke mer en 2k på skjermkort. Endte derfor opp med et Aopen 5900 XT kort til kr. 1980,- på PSDATA. Dette kortet ligger mellom 9600XT og 9800 PRO i ytelse. -Håper jeg har vært til litt hjelp, selv om jeg ikke er noen ekspert på hardware. Lykke til med PC kjøp ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå