Gå til innhold

Barton 2500+ @ 2400Mhtz 1.7 Vcore

SissyMan

Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier, har nå fått min XP 2500+ opp på 2.4 Ghtz med 1.7 i Vcore. Husker det en gang i tiden var en thread hvor de som hadde dratt maks ut av denne prosessoren skrev inn, men denne finner jeg ikke. Spør da likså greit: Hvor langt kan jeg dra dette? Hva blir neste steg? Kjører på 200 Htz FSB som ikke vil opp en htz til, og 12 i multiplier.... Kjøler med en Thermaltake Extreme Volcano 12 og idler på rundt 42 grader C. :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være en ekspert på dette temaet må jeg si at du kan være temmelig fornøyd med den oc der.

Jeg har selv en Barton som elsker 11*200 på 1.65 Core. Men så fort jeg ønsker å oppnå 2500Ghz så er det psu som setter en stopper for meg : den greier nemmelig ikke å levere rein nok volt.

Di gangene jeg har fått oppstart i xp så har volten vært instillt på 1.75 til 1.85 i core (og ikke helt stabilt fant jeg ut etter vert, med store V svingninger...)

Er det forresten noen som vet hva som krever mest økning i Core, økning i MP eller i Fsb?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Elendig CPU! Du burde MINST greie 3 GHz på 1,7v!

PS: Jeg kunne trenge en CPU på lav hastighet til filserveren min, så jeg kan kjøpe den av deg for 200kr.

Naar begynte du med slike useriose innlegg?

On topic: du bor prove og faa en hoyere FSB da det er denne som har mest og si for ytelsen.

EDIT: traaden du sikter til:traad

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Naar begynte du med slike useriose innlegg?

26/12/2001. Jeg har faktisk vært en aktiv off-topic/søppel-poster en gang i tida og postet massevis av tulleinnlegg. Med denne spøken prøvde jeg på ironisk vis å gi uttrykk for at dette er en meget god Barton!

Men tilbudet om kjøp står fortsatt åpent, bare så det er sagt. :green:

Lenke til kommentar
Med denne spøken prøvde jeg på ironisk vis å gi uttrykk for at dette er en meget god Barton!

Det var godt aa ******,men du maa ta med ;) eller :green: etter ironiske innlegg :D

Og vist du skal kjope billigt den av han,saa er det bedre aa sende pm,slik at jeg ikke avslorer deg :thumbup:

Edit: IRONISK jeg sitter PÅ engelsk tastatur,og skulle skrive hØre men fant ikke Ø ,saa da skrev jeg o,og det fØrte nok til et sensurert ord ja.Men NÅ vet jeg hvordan jeg skal fÅ framm de siste bokstavene.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Trodde det var åpenbart at det var en spøk, men greit, jeg skal skjerpe meg.

Til trådstarter: Sett vifta på fullt, sett maskinen i vinduet og gi CPU-en 2-2,2v og se hva den virkelig er god for! 1,7v er for bestemødre. :green:

joda,for meg og deg kansje,men nÅr man har 6 innlegg pÅ forumet,sÅ er han kansje ikke en hardcore klokker med erfaring fra tidligere.NB ikke at det er noe galt i det altsÅ,men da mÅ En.d.r.e utale seg litt bedre til trÅdstarter.

on topic:

På cpuen er det et svart felt med en lang kode på,gidder du Å poste den her?

Du kan nok nÅ ganske langt med den cpuen.

1,7 v er for bestemødre ja,Jeg har kjørt på 2,3,men da mÅ du ha kjølinga i orden!!vann,minst.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Som overskriften tilsier, har nå fått min XP 2500+ opp på 2.4 Ghtz med 1.7 i Vcore. Husker det en gang i tiden var en thread hvor de som hadde dratt maks ut av denne prosessoren skrev inn, men denne finner jeg ikke. Spør da likså greit: Hvor langt kan jeg dra dette? Hva blir neste steg? Kjører på 200 Htz FSB som ikke vil opp en htz til, og 12 i multiplier.... Kjøler med en Thermaltake Extreme Volcano 12 og idler på rundt 42 grader C.  :wow:

hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar

Hadde min XP2400 oppe i 2600Mhz.. men vannkjølinga klarte ikke å handle varmen så godt så maskinen hang seg på benchmarks.. hehe :blush:

MP var satt til 200 x 13 og 1.85vCore i den tia Soyo HK'et mitt fungerte glimrande..

sitter idag med peltier men ... hovedkortet (Asus A7N8X-Deluxe) vil då altså ikje overklokke noge særlig.. kjibt.. Kjører XP2800 Barton på 2300Mhz og 14 grader (2 peltiere i systemet så vannkjølinga slide litt :roll: )

utover dette klarer den ikke mer..

hadde en periode HK ikke ville overklokke en eneste MHz..

merkjeligt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...