Windoge Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Pcen slår seg på, men lampa på skjermen er oransj, ingen lyder. Alt skjedde da jeg bytta hovedkort og cpu. Kan noen hjelpe? Edit: På displayet på hovedkortet får jeg bare FF. Endret 31. januar 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det kommer ingen pipelyder eller noe? den bare fortsetter å svive uten noe som helst tegn? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Det kommer ingen pipelyder eller noe? den bare fortsetter å svive uten noe som helst tegn? Jeg vet ikke om han som kobbla pcen til kobbla til sound leds til hovedkortet, men jeg lovde værtfall å prøve å hjelpe til. Edit: Så vi kan si at så langt suser den bare uten tegn ja. Endret 31. januar 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det kommer ingen pipelyder eller noe? den bare fortsetter å svive uten noe som helst tegn? Jeg vet ikke om han som kobbla pcen til kobbla til sound leds til hovedkortet, men jeg lovde værtfall å prøve å hjelpe til. Burde koble til soundleds for å se om den piper, kan være til stor hjelp. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Og hvis den piper så betyr det? At noe ikke funker? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Og hvis den piper så betyr det? At noe ikke funker? Piper den er det enten noe som er defekt eller noe som ikke står skikkelig i...kan også være noe som mangler. Du må lytte til hvor mange pip det kommer, slå opp i hk boka og se hva det betyr. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Kan være cpu, minne , skjermkort eller for liten psu. Test først med større psu, så prøver du annet gfx, så minne og tilslutt cpu. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Fant ut nå at speaker led er kobblet til, den suser alikevel sin stille gang uten bilde, og uten pip. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fant ut nå at speaker led er kobblet til, den suser alikevel sin stille gang uten bilde, og uten pip. hmm...du kan prøve å ta ut CPU og sette den inn igjen. Clear CMOS og ta ut BIOS batteriet. Tviler på at det er ram eller skjermkort, da hadde den pepet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Shit, den vifta som var drittvanslig å få på =/ Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 har du prøvd å resette CMOS? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 har du prøvd å resette CMOS? Nei, hvordan gjør jeg det på denne? Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Om du ikke har gjort det før så kan du se etter et batteri (den typen som er inni klokker, du vet sann flatt) på hovedkortet. bare ta det ut. Så venter du et halvt minutt, så setter du det inn igjenn. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Når man putter AMD prossesoren ned i socketen på hovedkortet, skal ikke pinnene presses så LANGT ned at ikke en millimeter stikker opp? ser antydning til at noen millimeter av de oransje pinnene stikker opp mellom vifta og socketen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Hvis jeg tar lommelykt og ser mellom kjøleribba og cpu`en så klarer jeg å se litt av pinnene som er under cpu`en. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 klarer du å dytte den lenger ned da?? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvis jeg tar lommelykt og ser mellom kjøleribba og cpu`en så klarer jeg å se litt av pinnene som er under cpu`en. CPU'en skal stå helt nedi socketen... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvis jeg tar lommelykt og ser mellom kjøleribba og cpu`en så klarer jeg å se litt av pinnene som er under cpu`en. CPU'en skal stå helt nedi socketen... Det skal den, tror det vil hjelpe å ta den ut og inn igjen Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 eg har same problemet og har prøvd å ta ut og inn cpuen men det hjalp ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå