Gå til innhold

Lyd på Linux

jsdf

Anbefalte innlegg

hm... ja jeg har vel ikke Linux enda.. men vil laste d ned snart...

jeg skal også kjøpe meg nytt lydkort og høytalere

Creative SB Audigy 2 (lydkort)

Systemkrav: Microsoft Windows 2000 SP2, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 98 Second Edition / Windows ME

Er det bare å bruke Wine?

Med WineX funker vel de fleste spill så det er ikke et stort problem.. men om jeg skal laste ned musikk og filmer o.s.v via WinMX og Kazaa o.s.v. er det bare å bruke Wine her også?

en DVD brenner skal jeg klare å sette opp.... så da var d vel ikke mer...

takker for alle svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. P2P i Linux: Man har alltid giFT ( http://gift.sf.net ) og BitTorrent, og følgelig ed2k. Med gnutella, bt og ed2k syns jeg man får de fleste slike behov tilfredsstilt, og da kan du jo bare dumpe kazaa, siden kazaa uansett ikke er noe særlig å skryte av. Det finnes (nesten) alltid alternativer til de programmene du er vant til i windows. Forresten kan du til og med kjøre fasttrack-nettverket i giFT, men søkeresultatene er ikke akkurat noe å skryte av. Men BT, ed2k og gnutella (hey, OpenFT er også fint) fungerer kjempefint :yes:

Endret av iCrap
Lenke til kommentar
Soundblaster Audigy Platinum

\Soundblaster Audigy Digital Entertainment \Soundblaster Audigy Gamer

ja jeg vet ikke jeg men... Terratec sitt Aureon Sky står på listen oh kan vel ikke være noe dårliger enn SB audigy 2 kortet?

jeg er iallefall sikker på at det funker... da

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noen vits i det siden det vel så godt som aldri blir skrevet virus til Linux uansett, men hvis du vil beskytte deg mot virus finnet det programmer som OAV.o . Forresten er det ikke akkurat virus du bør beskytte deg mot, men heller skumle folk som prøver å få tilgang til boksen din.

Lenke til kommentar

Det handler først og fremst om å bruke hodet, altså ikke gi root-passordet sitt til noen og bare gi shells til folk man stoler på. Du kan forøvrig bruke boksen som en brannmur for alle de andre pcene i nettverket også, da slipper de å kjøre egen programvare og ting går så mye raskere at det er skummelt. :yes:

Lenke til kommentar
Du kan forøvrig bruke boksen som en brannmur for alle de andre pcene i nettverket også, da slipper de å kjøre egen programvare og ting går så mye raskere at det er skummelt. :yes:

vet.. :) vi har en SOHO3 klar til å plugges i nettverket :) om Audigy 2 funker hos deg funker det nok hos meg også... takk for alle svar :yes:

Lenke til kommentar

Den der var nesten eitt år gammal. Dersom du vil bruka Audigy 2 i Linux, må du bu deg på å leggja inn dei aller nyaste Alsa-drivarane manuelt. Det kan vera litt kronglete om du ikkje er kjend med Linux, men du får sikkert hjelp her. :) Støtta for Audigy 2 er såpass fersk at det ikkje er sikkert at nokon av distribusjonane støttar kortet ut av boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...