crossendi Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Er kanskje litt offtopic dette men. Har problemer med å formatere hardisk. Har hatt litt problemer med windows i det siste, så jeg tenkte og innstallere win på nytt. Pøvde først å innstallere fra windows, ved å sette inn cd rom. Fikk bare error. Kunne ikke kopiere over filer, noen sys filer. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre dette Har også prøvd å boote fra cd rom fra start.... Og hvordan kan jeg starte i DOS eller komandolinjen? Slik at jeg kan ta : FORMAT C:? Så jeg er åpen for forslag.... Kan hende jeg skal bare statse på ny HD...heh Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvis du har tenkt å gjøre det via DOS, så laster du ned Win98 Bootdisk. Så booter du opp med floppy som first device i BIOS. Når første menyen kommer opp velger du å starte opp med bare floppy. Så når kommandolinja kommer opp skriver du format c:. Dette kan bare gjøres hvis du har FAT32. Lenke til kommentar
crossendi Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Har ikke FAT, men NTFS.... Hvordan skal jeg gjøre det da?? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Prøv med XP home bootdisks. http://www.allbootdisks.com/xp.html Lenke til kommentar
crossendi Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Må har jeg prøvd de fleste bootdisker... følgene feil kommer opp når jeg kommer inn i innstallasjonen: \i386\ntkrnlmp.exe feilkode 7...... Noen forslag på hva dette kan være?? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Må har jeg prøvd de fleste bootdisker... følgene feil kommer opp når jeg kommer inn i innstallasjonen: \i386\ntkrnlmp.exe feilkode 7...... Noen forslag på hva dette kan være?? prøv med en annen XP cd!! se om det er ripe el. lignende på den cd-en du har! Lenke til kommentar
crossendi Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 prøv med en annen XP cd!!se om det er ripe el. lignende på den cd-en du har! Har lastet ned boot disker på nettet også... får akkurat samme feilen... Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Slike feil kan tyde på at det er noe feil med hardwaren din. Feks. får man ofte slike feil dersom det er noe galt med minnet ditt. Lenke til kommentar
crossendi Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Hvordan kan jeg foratere C: i NTFS? Lenke til kommentar
Aanes Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Slett partisjonen i Fdisk som normalt ligger på win98 booten. Opprett ny FAT partisjon, og formater. Installer og evt. da konverter tilbake til NTFS. Funger gulle bra.. Evt. finner du programmet insthelp killdisk på nettet, men den tar alle partisjoner på disken Lenke til kommentar
crossendi Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Takker for alle forslag Skal se om dette funker, hvis ikke blir det ny hardisk Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Et annet program er NTFSDOS, søk på det på google så skulle du få tilstrekkelig info. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Du kan jo prøve dette som eg fant hos microsoft? http://support.microsoft.com/default.aspx?...0&Product=winxp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå