Gå til innhold

Post dine største tabber her ved OC!


Malvado

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min aller aller første overklokk. Skjønner ikke helt hvorfor jeg gjorde det men shit happens. Reboota bare pcen så tenkte jeg "hmm klokker ikke en AMD XP 2800 Barton ganske bra da" joda vi prøver :p . Satt opp Fsben et hakk. Boota pcen skjermen ble svart ingen ting skjedde. Da ble jeg nervøs. Nappa ut ledningene for og sjekke kjernen. (dette er leeeenge siden, synes jeg) Prøvde og få av den store kjøleren jeg hadde knas knus OI!! den kjernen fikk plutselig skeive sider :p. Den lever ikke lengre for og si det sånn. mange penger rett i Dass, pga lite erfaring. Etter det har jeg skjønt at det er lurt og ha litt erfaring fra før av før man bengynner på slike ting.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et gammelt 478 MB som jeg hadde fjernet chipsetkjøleren på. Da jeg skulle bruke MB igjen satte jeg bare oppå en annen kjøler på chipsettet. Da jeg startet PC`n fikk jeg en feilmelding om at det ikke var noen kjøler på chipsettet. WTF? Hvordan kunne den påstå det? Det satt jo en kjøler der. Etter mye testing kom jeg frem til at det måtte være kontakt mellom de to festene til chipsettkjøleren. Hmm, jeg tok en ledning og festet hver ende i de chipsetfestene, jippi det fungerte. Men, den ene siden løsnet og den uisolerte enden havnet neddi MB ett eller annet sted, det glødete og røyk, luktet vond, og vips så fikk komplett en ny ordre.

 

Jeg tror mange her på dette forumet lever opp til det gamle ordtaket; Vold løser ALT!

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Min store tabbe var å sette på en 2.6ghz P4 uten

kjøllepasta på min venns nye pc. Det funket helt fint til TG04.

Da sa den natta. Varmen i hallen

tok knekken på CPUen uten kjøllepasta.

 

Men min venn har en annen fin historie som jeg vil dele med dere.

 

Først så klarte han å trykke på den røde fine knappen bak på PSU(bang)

 

Etter han fikk seg ny PSU kom han på den fine ideen med kabelstrømper

på kablene. De viste seg at han hadde tatt rød og gull ledning feil på 4 molekyle kontaktene. Pofff 2 hdds og 2 DVDroms opp i røyk

Lenke til kommentar

Min største tabbe skjedde på slutten av nittiallet eller var det i år 2000.... Jeg holdt på med Peltier elementer for å kjøle Prosessorer. Jeg hadde koblet et peltier element på samme strømkabel som harddisken og skulle starte maskinen... Pang sa det. Og 1 stk. Harddisk ødelagt. Grunnen var at jeg hadde grist kjølepasta inni peltier elementet.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...